٣٧٠٠ میلیارد تومان، برآورد اولیه خسارات سیل در استان لرستان

نماینده ویژه وزیر کشور گفت: برآوردهای اولیه نشان از تحمیل بیش از سه هزار و هفتصد میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های آب، برق، گاز، راه و کشاورزی استان لرستان دارد.

٣٧٠٠ میلیارد تومان، برآورد اولیه خسارات سیل در استان لرستان

دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور که به نمایندگی از رحمانی فضلی در استان لرستان مستقر است، با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان در خرم آباد، در عصر روز جاری با حضور وزیر نیرو، گفت: بر اساس گزارش مسئولین دستگاه‌های ذیربط، برآوردهای اولیه نشان از تحمیل بیش از سه هزار و هفتصد میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های آب، برق، گاز، راه و کشاورزی استان لرستان دارد.

دین پرست افزود: در جریان سیل اخیر، علاوه بر قطعی برق در برخی از شهرستانها، برق ١١٤٥ روستا قطع گردید که با اقدامات انجام شده، برق شهرستانها در همان روز نخست وصل و برق تعداد ١٠٦٤ روستا نیز در اسرع وقت به شبکه وصل گردید.

وی اضافه کرد: هم اکنون تنها برق مربوط به ٨١ روستا قطع بوده، که با اقدامات درحال انجام، برق نیمی از روستاههای باقیمانده، طی دو روز آینده متصل خواهد شد.

نماینده وزیر کشور خاطر نشان کرد: برآورد خسارت‌های وارده به بخش توزیع برق، حدوداً ٦٣ میلیارد تومان برآورد می‌گردد.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه، در حوزه آب شهری، مشکلی وجود نداشته است، گفت: در حوزه آب روستایی، بر اثر سیل، در دو مرحله، آب مربوط به ٩٦٤ روستا قطع گردید، اما اکنون، به جز ٩ روستا، آب تمامی روستاها وصل شده است.

وی افزود: برآوردهای اولیه، نشان از ورود ٣٣٦ میلیارد تومان خسارت به حوزه آبفای شهری و مبلغ ١٥٢ میلیارد تومان خسارت نیز به آبفای روستایی وارد شده است.
دین پرست مجموع خسارات وارده به حوزه آب و برق استان لرستان را بالغ بر ١٢٣٩میلیارد تومان برشمرد.

نماینده ویژه وزیر کشور در استان سیلزده لرستان، با اشاره به اینکه در جریان وقوع سیل، به شبکه گاز ٣ شهرستان و ١٧٣ روستا در لرستان، آسیب وارد شده است، گفت: تا کنون گاز همه شهرستانها و تعداد ١٦٩ روستا متصل شده و در حال حاضر، تنها گاز ٤ روستا قطع می‌باشد.
وی میزان خسارت وارده به شبکه گاز لرستان را حدود پنجاه میلیارد تومان برشمرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور، در بخش دیگری از گزارش خود به حوزه راه پرداخت و گفت: به ششصد کیلومتر از راههای اصلی، فرعی و روستایی، همچنین به همین میزان از راههای در حال احداث و ٥٨٨ دهنه پل آسیب و خسارات جدی وارد شده است.

وی خسارات وارده به حوزه راه را بالغ بر ١٥٠٠ میلیارد تومان برشمرد.

معاون وزیر کشور، در پایان، خاطر نشان کرد: خسارات وارده به حوزه کشاورزی استان لرستان، قریب به ٩٢٠ میلیارد تومان برآورد می‌گردد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها