نخست‌وزیر لیبی پرونده متهمان جنگی کشورش را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع می‌دهد

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد، قصد دارد پرونده تکمیلی مجرمان جنایت‌های جنگی این کشور را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع دهد.

نخست‌وزیر لیبی پرونده متهمان جنگی کشورش را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع می‌دهد

فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در تماس تلفنی با فاتو بنسودا، دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی متعهد شد، دستگاه قضایی لیبی پرونده‌های تکمیلی جنایت‌های جنگی، نقض قانون و اسامی متهمان جنایت‌ها را به دادگاه ارجاع دهد.

براساس بیانیه دفتر رسانه‌ای السراج، وی در این گفت‌وگو تاکید کرد: طرابلس در معرض تجاوز ظالمانه قرار دارد و قانون این حق را به ما داده از خودمان دفاع کنیم.

بنسودا هم نسبت به حمله ارتش ملی لیبی به طرابلس ابراز تاسف و مورد هدف قرار گرفتن تاسیسات مدنی و به خطر افتادن جان غیرنظامیان را محکوم کرد.

وی ادامه داد، دادگاه کیفری بین‌المللی هرگز کوتاهی نکرده و درباره محاکمه متهمان جنایت‌های جنگی و ضد بشری و قتل عام براساس قوانین بین‌المللی تردید نخواهد داشت.

ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر و همپیمان پارلمان در شرق لیبی اواخر هفته گذشته حمله نظامی خود را "برای پاکسازی طرابلس از تروریست‌ها" آغاز کرد. السراج نیز در واکنش به این عملیات، برای مقابله با نیروهای حفتر حالت آماده‌باش اعلام کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها