نقش سپاه پاسداران در دفاع از کشور و امنیت منطقه برجسته است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: نقش برجسته سپاه پاسداران انقلاب در دفاع از کشور، امنیت منطقه، مبارزه و سرکوب جریانات تروریستی تحت حمایت رژیم های مستکبر و صهیونیستی و رژیم های سرسپرده آنها در منطقه بر کسی پوشیده نیست.

نقش سپاه پاسداران در دفاع از کشور و امنیت منطقه برجسته است

یداله موحد در مراسم تجلیل از جانبازان و فرزندان شهدای دادگستری کرمان اظهار کرد: جامعه جهانی شاهد است که بخش عمده اعاده نظم و امنیت در غرب آسیا و ریشه کنی داعش و گردهمایی تروریستی در منطقه محصول مجاهدت‌های پاسداران جان برکف انقلاب اسلامی تحت رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

وی ادامه داد: این امر مانع دستیابی رژیم های مستکبر و غاصب به منافع ظالمانه آنان شده، لذا در یک حرکت احمقانه و مذبوحانه یک بار دیگر در پرتو قلدری و یاغی گری، قوانین بین المللی توسط رژیم استکباری آمریکا نقض شد.

موحد تاکید کرد: این اقدام مغایر صریح بند ۷ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد همانند سایر اقدامات چند سال گذشته از جمله به رسیمت شناختن اشغالگری رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان، شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی و نقض ده‌ها سند و تعهد بین المللی است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دولت آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک سازمان نظامی رسمی کشور جمهوری اسلامی ایران است را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرد که این یقیناً به محبوبیت و اعتبار این نهاد مقدس در اذهان و نگاه جامعه جهانی خصوصاً مردم مسلمان منطقه غرب آسیا خواهد افزود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرهنگ متعالی ایثار و شهادت ارزشمندترین مفاهیم الهی را در بر می‌گیرد و این مفاهیم والا، تاثیرگذار و حرکت آفرین، مسیر انسان را به سمت تکامل و سعادت مهیا ساخته و برای جامعه انسانی برکات بی شماری به دنبال دارد. به همین جهت در مبانی دینی آمده است هر ارزشی ارزش بالاتری دارد تا برسد به ارزش شهادت که بالاتر از آن نزد خداوند متعال ارزشی وجود ندارد.

موحد تصریح کرد: اگر روحیه ایثار و شهادت در کالبد یک جامعه جریان یابد آن جامعه مقتدر و شکست ناپذیر و ارزش‌های الهی در آن جامعه یکی بعد از دیگری متبلور خواهد شد. جامعه ای که در آن ارزش‌ها، باورها و اعتقادات الهی حاکم باشد در آن ظلم، تبعیض، فقر و فساد راه نخواهد داشت.

وی افزود: شهداء جان خود را و ایثارگران سلامتی خود را فدا کردند تا این ملت در این سیر حرکت کند تا ارزش‌های الهی بر این جامعه حاکم باشند.

مقام ارشد قضائی استان کرمان با بیان اینکه ملت ایران امروز غنی ترین گنجینه و ثروت معنوی را به برکت خون شهدا و جانفشانی ایثارگران دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دوران دفاع مقدس در اختیار دارد، گفت: اندوخته معنوی این جامعه را باید قدر بدانیم و برای تعالی فرهنگ اسلامی این جامعه باید به خوبی از آن بهره جست و بی توجهی به این ثروت معنوی جامعه، جفای در حق شهدا و این ملت است. نگرش سطحی، تشریفاتی، مادی گرایانه و فرصت طلبانه بزرگترین آسیب را به این گنجینه الهی وارد می سازد.

وی افزود: ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه محتاج اندیشه های بلند، باورهای راستین و ساز و کارها و شیوه‌های‌ متناسب با خود است و به روشهای منافی با این دستاوردهای گرانبها نیازی نیست.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها