پیام لئوناردو دی‌کاپریو به روحانی و رئیسی درباره محیط بانان بازداشت شده

لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر امریکایی در پستی در صفحه شخصی‌اش برای دفاع از محیط‌بانان بازداشت شده ایرانی، چند شخصیت سیاسی و هنری ایران از جمله روحانی و رئییسی را به پیوستن به یک پویش دعوت کرده است.

پیام لئوناردو دی‌کاپریو به روحانی و رئیسی درباره محیط بانان بازداشت شده

وی نوشت: بهترین روش برای ثبت تصاویر از حیوانات خطرناک مانند یوزپلنگ آسیایی، نمونه‌های آن فقط در ایران وجود دارد؛ استفاده از دوربین‌های تله است.[تله دوربین یک دوربین از راه دور است که به یک سنسور حرکت یا یک سنسور مادون قرمز مجهز شده است و از یک پرتو نور به عنوان یک ماشه استفاده می‌کند.]

آزمایشی مشترک میان دانشمندان ایرانی و محیط‌بانان با مجوز سازمان محیط زیست و حمایت نشنال جئوگرافیک، به منظور ثبت تصاویر از این حیوان نادر ‌صورت گرفت.

تصویر دوم نشان‌ می‌دهد که کار گروهی در این زمینه مورد نیاز است.

من از دوستانم در ایران به خاطر کمک‌شان، ‌سپاسگزارم. اما دو نفر از ایرانیان این تیم، ‌به اتهام استفاده از دوربین‌های تله به عنوان ابزار جاسوسی بازداشت هستند و یکی در آستانه اعدام است.

اما دوربین‌های تله ابزار جاسوسی نیستند.

هومن جوکار و امیرحسین خالقی در واقع با احساس وطن‌پرستی، ‌برای نجات یکی از قوی‌ترین نمادهای طبیعت ایران از انقراض، ‌دست به این اقدام زده‌اند.

این دو و شش نفر دیگر، ‌در حال محاکمه هستند، ‌برای مقابله با این بی عدالتی به ما بپیوندید.

این بازیگر در انتها افرادی از جمله روحانی، ظریف ، ‌رئیسی، ‌هدیه تهران ی، ‌رضا کیانیان و میترا حجار را برای پیوستن به یک پویش، تگ کرده است.

منبع: سرناخبر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • فضول
    0

    آقا موشه به لونش نمی تونست بره به دمش جارو بست.... نصب دوربین در اماکن نزدیک مراکز هسته ای آنهم از نوع کنترل از راه دور و لنز های آنچنانی و جالب تر از همه بدون اطلاع سایر مراکز حساس دولتی .... فقط برای دیدن تصویر حیوانات و البته آنهم با اطلاع کارشناسانی که الان به آمریکا پناهنده شدن.... خوب البته که رقاص ها و هوچی گرهای هالیودی خارج و داخل نشین باید با دلارهای عربی عبری پای کار بیایند و بگویند کشور نباید هزینه بپردازد و از این حرفها...

  • محمد صدرا
    0

    اگر واقعا این محیط بانان کارشان فقط توی حوزه خودشان بوده نه جاسوسی چرا تمرکز کاری آنها اطراف مراکز حساس آزمایش موشکی و هوافضا بوده. چرا بزرگ آنها فقط فهمید دستشون رو شده خودکشی کرد طوری که فیلمش هم موجوده.

  • احمدی
    0

    دادگاه بررسی میکنه اگه قصدشوقصدشون جاسوسی نبوده خب آزادشون میکنه و میگه رفع اتهام شدن این برای خود قوه قضائیه یک اعتبار که طبق این اطلاعات فرد بی گناهه و بی عقل نیست که برای خودش بدنامی بخره

  • محمد
    0

    مورچه چی ه کله پاچه اش چی باشه وقتی کشوری رو اب داره میبره و گرانی و تورم بیچاره کرده مردم رو آخه تاسیسات هسته ای به چه کار میاد تازه عاریه ای روسیه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها