۳ نام از ۱۰ نام پرانتخاب یزدی‌ها برگرفته از نام امام حسین (ع)

مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: در سال گذشته نام‌های امیرحسین و ابوالفضل پس از اسامی امیرعلی و علی بیشترین فراوانی و انتخاب را در بین نوزادان پسر در استان یزد داشته است.

۳ نام از ۱۰ نام پرانتخاب یزدی‌ها برگرفته از نام امام حسین (ع)

محمدعلی مکرمی اظهار داشت: در سال گذشته از مجموع ۲۲ هزار و ۲۳۳ ولادت ثبت شده در استان، تولد ۱۱ هزار و ۳۲۳ نوزاد پسر و ۱۰ هزار و ۹۱۰ نوزاد دختر در ادارات ثبت احوال سراسر استان ثبت شده است.

وی افزود: شناسنامه ۹۷۰ نوزاد به نام مبارک امام حسین، ۶۹۰ نوزاد با اسم و لقب حضرت ابوالفضل و ۸۱ کودک نیز با نام امام سجاد علیهم السلام مزین شده است.

مکرمی ادامه داد: نام‌های امیرحسین ۳۹۲، حسین ۳۴۱، محمدحسین ۲۲۴، عبدالحسین، امین حسین و حسین سالار نیز یک بار برای نوزادان انتخاب شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد در مورد فروانی انتخاب نام و القاب حضرت ابوالفضل (ع) نیز گفت: ابوالفضل ۳۶۹، امیر ابوالفضل دو، ابوالفضل عباس دو، امیرعباس ۲۸۴، عباس ۲۶، محمدعباس پنج و علی عباس دو مرتبه انتخاب شده‌اند.

وی با بیان آمار انتخاب نام چهارمین پیشوای شیعیان گفت: در سال ۹۷ اسامی سجاد ۵۲، محمدسجاد ۲۷ و امیر سجاد دو بار انتخاب شده است.

مکرمی با اشاره به ۱۰ نام پر انتخاب نوزادان پسر در استان یزد در سال گذشته گفت: اسامی امیرعلی با ۴۷۲، علی ۳۹۴، امیرحسین ۳۹۲، ابوالفضل ۳۶۹، حسین ۳۴۱، امیرعباس ۲۷۸، محمد ۲۵۹، محمدطاها ۲۱۸، محمدحسین ۲۱۷ و علیرضا ۲۱۰ بار نام‌های پر انتخاب والدین یزدی برای نوزادان در سال ۹۷ بوده است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها