اروپایی‌ها چه‌قدر کار می‌کنند؟

متوسط ساعت کاری تمام‌وقت اروپایی‌ها تا پایان سال ۲۰۱۶ حدود ۳۸ ساعت بوده است.

اروپایی‌ها چه‌قدر کار می‌کنند؟

مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد متوسط ساعت کاری تمام وقت در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۱۶ حدود ۳۸ ساعت و متوسط ساعت کاری پاره وقت در همین بازه زمانی معادل ۲۰ ساعت کار در هفته بوده است.

بیشترین ساعت کار هفتگی تمام وقت در این دوره مربوط به اسلوونی، کرواسی، مجارستان، جمهوری چک و اتریش با ۴۰ ساعت کار در هفته بوده است. کمترین میزان کار تمام وقت میز مربوط به فرانسوی‌ها با ۳۵ ساعت کار در هفته بوده است و پس از این کشور، بلژیک و لیتوانی با حدود ۳۷ ساعت کار در هفته قرار دارند.

از طرف دیگر میزان کار پاره وقت در کشورهای مختلف اروپایی با یکدیگر متفاوت بوده است. بیشترین متوسط کار پاره وقت در کشورهای کرواسی، مجارستان، اسلواکی، ایتالیا و فرانسه با ۲۳ ساعت و کمترین ساعت کاری در دانمارک با ۱۳ ساعت کار در هفته به ثبت رسیده است.

این میزان کاری شامل روزهای تعطیل، مرخصی‌های درمانی و تعطیلی‌های مخصوص هر شرکت نیز می‌شود. هم چنین آمار مرتبط با بیشترین و کمترین میزان ساعات کاری تمام وقت و پاره وقت تا پایان سال ۲۰۱۶ در منطقه یورو مشابه آمار اتحادیه اروپا است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع: اقتصادآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها