آیا اچ تی سی به دنبال ترک بازار گوشی‌های هوشمند است؟

شواهدی وجود دارد که اگر بخواهیم به آن‌ها بدبینانه نگاه کنیم٬ می‌توانند سندی بر این باشند که اچ تی سی به دنبال ترک بازار گوشی‌های هوشمند است. اما این اسناد چه هستند؟

آیا اچ تی سی به دنبال ترک بازار گوشی‌های هوشمند است؟

اچ تی سی ، بزرگ‌ترین شرکت سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در تایوان سال‌های بدی را در بازار گوشی‌های هوشمند سپری می‌کند. سهم این کمپانی از بازار مدت‌هاست که بسیار ناچیز است و به نظر می‌رسد آن‌ها خودشان را آماده‌ی خروج از بازار می‌کنند. به گزارش سایت Android Library Statics، اچ تی سی از ماه فوریه سال جاری میلادی 14 اپلیکیشن توسعه یافته توسط خودش در پلی استور را حذف کرده است. این اپلیکیشن‌ها شامل لانچر ٬Sense تقویم٬ ایمیل٬ مخاطبان و چند مورد دیگر می‌شود. اکنون تنها چند برنامه مرتبط با هدست واقعیت مجازی Vive وجود دارد. این‌ها برنامه‌هایی هستند که از پیش روی تمام گوشی‌های جدید HTC نصب می‌شوند.

تفاسیر زیادی در مورد این وضعیت وجود دارد. این تفاسیر هم خوشبینانه و هم بدبینانه هستند. طرف خوشبینانه بر این باور است که تولیدکننده تایوانی به دنبال کار روی پروژه‌ی اندروید وان گوگل است٬ به همین خاطر استفاده از اپلیکیشن‌های ساخت خود گوگل می‌تواند برای این اکوسیستم راحت‌تر باشد. طرف بدبینانه نیز معتقد است که اچ تی سی خودش را برای تعطیل کردن کامل کسب و کار بخش گوشی‌های هوشمندش آماده می‌کند. بسیاری بر این باورند که پس از خرید تیم هسته‌ای بخش طراحی گوشی‌های این شرکت توسط گوگل٬ عملا توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند برند HTC ضعیف شده است.

آیا کمپانی اچ تی سی خریداری هم دارد؟
اچ تی سی یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که روی موج اکوسیستم اندروید سوار شد٬ اما حالا آن‌ها حتی در جمع 10 تولیدکننده برتر اندرویدی نیز حضور ندارند! بعد از جذب نیروی هسته‌ای کار این کمپانی از سوی گوگل٬ ارزش بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت با کاهش همراه شد. این روزها حتی اگر اچ تی سی بخواهد به طور کامل بخش موبایل خودش را به فروش برساند هم بعید به نظر می‌رسد شرکتی به خرید آن تمایل داشته باشد. به تازگی گزارشی منتشر شده که در آن ادعا شده سونی نیز احتمالا همانند آنچه بین نوکیا و اچ ام دی گلوبال رخ داده٬ مجوز استفاده از برند تجاری خودش را به شرکت دیگری بدهد. با این حال هنوز هیچ چیزی مشخص نیست.

منبع: گجت نیوز

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها