دست اندازی در طبیعت بحران‌های امروز را به وجود آورده است

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:دست اندازی در طبیعت موجب ایجاد بحران‌های امروزی شده است.

دست اندازی در طبیعت بحران‌های امروز را به وجود آورده است

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست کرسی آزاد اندیشی رسانه‌ای با عنوان مدیریت بحران سیل اظهار کرد: از لحاظ بلایای طبیعی، کشور ما در ۳۰ سال اخیر جزء ۱۰ کشور اول دنیا است؛ لذا باید تقسیم وظایف مناسب صورت بگیرد و پیش بینی‌های لازم، به صورت منسجم انجام شود.

وی افزود: وقتی ما در رابطه با پیش بینی صحبت می‌کنیم، دوستان ما در سازمان هواشناسی می‌گویند که وقتی ما پیش بینی هیدرولوژیکی انجام می‌دهیم، مسائل ما به وزارت نیرو هم ارتباط پیدا می‌کند. پیش بینی هیدرولوژیکی به این معنی است که آیا بارش‌ها به سیلاب منتهی می‌شوند؟ و اگر منجر به سیلاب می‌شوند، در چه حجمی هستند و در چه مناطقی رخ می‌دهند؟

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست،با اشاره به این موضوع که وقتی در خصوص تقسیم وظایف صحبت می‌کنیم، منظور ادغام مجموعه‌ها در یکدیگر نیست، ادامه داد: به عنوان مثال در کشور مصر، موضوعات مربوط به هواشناسی و وزارت نیرو هر دو در یک وزارت خانه قرار دارند؛ ولی آن‌ها هم همین مشکلات ما را دارند و یک کشور هم مثل تونس داریم که بحث پیش بینی و مسائل اجرایی آن، در دو مجموعه مختلف قرار دارد و آن‌ها هم همین مسائل و مشکلات ما را دارند.

وی تصریح کرد: کشور‌هایی که دارای محیط زیست بهتر هستند، لزوما کشور‌هایی نیستند که درآمد اقتصادی بالاتری دارند؛ بلکه خیلی از کشور‌ها مثل کشور‌های آفریقایی، درآمد اقتصادی پایینی دارند، اما هماهنگی میان دستگاه هایشان زیاد است.

وی افزود: دست اندازی در طبیعت موجب ایجاد بحران‌های امروزی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • غلامعلی مهوری
    0

    ایکاش مسعولین. امر این. موضوع را درک می کردن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها