سهام شرکت بوئینگ سقوط کرد

پس از این که بانک آمریکا، رتبه اعتباری بوئینگ را کاهش داد، سهام این شرکت هواپیماسازی بیش از ۴ درصد سقوط کرد.

سهام شرکت بوئینگ سقوط کرد

پس از اینکه بانک آمریکا رتبه اعتباری بوئینگ را کاهش داد، سهام این شرکت هواپیماسازی بیش از ۴ درصد سقوط کرد؛ ضمن اینکه بانک آمریکا اعلام کرد مشکلات جت‌های ۷۳۷مکس ۸، از آن‌چه انتظار می‌رفت بیشتر است.

بانک آمریکا رتبه اعتباری سهام بوئینگ تحت شاخص داوجونز را از «مناسب برای خرید» به «خنثی» کاهش داده و پیش‌بینی قیمت هر سهم را از ۴۸۰ دلار به ۴۲۰ دلار تقلیل داد. در بیانیه این بانک پیش‌بینی شده است زمان زمین‌گیر شدن جت‌های ۷۳۷ مکس، که قبلاً ۳ تا ۶ ماه اعلام شده بود، به ۶ تا ۹ ماه افزایش یابد.

۲ سقوط اخیر هواپیماهای ۷۳۷ مکس باعث شده است که بوئینگ تولید پرفروش‌ترین هواپیمای خود را کاهش دهد. سهام شرکت بوئینگ در یک ماه اخیر حدود ۹ درصد سقوط کرده، اما همچنان نسبت به ابتدای سال ۲۱.۵ درصد بالاتر باقی مانده است.

پس از سقوط هواپیمای اتیوپی که باعث مرگ ۱۵۷ نفر شد، بوئینگ میلیاردها دلار از ارزش خود در بازار را از دست داد. این حادثه تنها پنج ماه پس از سقوط هواپیمای لایون‌ایر اندونزی اتفاق افتاد که در آن، ۱۸۹ نفر جان خود را از دست داده بودند. به گفته محققان این دو حادثه تشابهات واضحی با هم داشتند.

تحلیل‌گر بانک آمریکا می‌گوید: ضرری که از این حوادث به خوش‌نامی بوئینگ می‌رسد، می‌تواند در بلندمدت سهمم بازار این شرکت و قدرت قیمت‌گذاری ۷۳۷ مکس را کاهش دهد. همچنین تأخیر ۶ ماهه به معنای این است که شرکت به علت پرداخت جریمه به مشتریان خود، سود کمتری به دست خواهد آورد.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها