رابطه محبت حسینی با محبت به امام عصر(عج)

حجت الاسلام درویش گفت: اگر عشق به امام حسین (ع) به عشق امام عصر (عج) متصل نشود در حقیقت این عشق ابتر خواهد ماند.

رابطه محبت حسینی با محبت به امام عصر(عج)

ویژه برنامه «قافیه باران» به مناسبت فرارسیدن ولادت امام حسین (ع)، روز پاسدار، مهر و عشق حسینی و ارتباط آن با امام عصر (عج) و با حضور حجت الاسلام و المسلمین درویش مدرس حوزه و دانشگاه از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام درویش در ابتدا در رابطه با علت محبت شدید شیعیان به امام حسین (ع) نسبت به دیگر امامان معصوم (ع) گفت: خداوند در آیه ۹۶ سوره مبارکه مریم می‌فرماید کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند خداوند محبت آنها را در دل مردم قرار می‌دهد و مردم آنها را دوست خواهند داشت.

وی در ادامه این مطلب افزود: بالاترین عمل صالح که باعث ایجاد محبت بین عاملِ عمل صالح و مردم می‌شود انقطاع و فناء در خداوند است. همانطور که در مناجات شعبانیه هم می‌گوئیم "الهی هَب لی کمال الانقطاع الیک" بدین معنی که خداوندا کمال انقطاع از هر چیز و هر کسی را به من عنایت کن تا فقط تو را دوست داشته باشم. کامل‌ترین درجه این ویژگی وجود در امام حسین (ع) بود که در روز عاشورا متجلی شد.

مدرس حوزه و دانشگاه همچنین گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا و صحرای کربلا از همسر و فرزندان و جان و اموال و آبروی خود گذشت و در حقیقت برای خداوند سنگ تمام گذاشت و همین باعث شد خداوند محبت ویژه ای را برای او قرار دهد و همه مؤمنان، او را دوست داشته باشند همانطور که این عشق و محبت از زمان حضرت آدم (ع) جلوه کرد و تمامی پیامبران قبل از اینکه امام حسین (ع) متولد شوند به زیارت ایشان رفتند.

حجت الاسلام درویش با اشاره به حدیث قدسی در عالم ذرّ گفت: در برخی روایات آمده خداوند در عالم ذرّ سوال کرد که در آخرالزمان، زمانی که دین به پایان خود نزدیک می‌شود و در حال از بین رفتن است، چه کسی حاضر است از همه چیز و همه کس خود در راه خدا بگذرد؟ اولین کسی که لبیک گفت اباعبدالله الحسین (ع) بود و خداوند هم پاداش‌های ویژه ای در نظرگرفت. به عنوان مثال شفا را در تربت حضرت قرار داد و یا زیر گنبد مرقد ایشان دعا مستجاب است.

وی در ادامه این ویژه برنامه رادیو گفت و گو با اشاره به روایتی درباره محبت امام حسین (ع) بیان کرد: در روایات داریم کسی که امام حسین (ع) را دوست داشته باشد خداوند هم او را دوست دارد. خود رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز امام حسین را به شدت دوست داشتند.

این مدرس حوزه و دانشگاه متذکر شد: امام حسین (ع) پرچمدار ارزش‌هایی هستند که همه مردم فطرتاً آن‌ها را دوست دارند و هر مسلمان و غیرمسلمانی که فطرت پاکی داشته باشد به حضرت علاقمند می‌شود. آزادگی، صداقت و فرق نگذاشتن بین انسان‌ها حتی با دین‌های مختلف از جمله این ارزش هاست.

حجت الاسلام درویش با بیان اینکه امامت امام حسین (ع) مطلق است افزود: حضرت اباعبدالله (ع) امام همه انسان‌ها با دین‌های مختلف است و فقط امام شیعیان نیست.

وی با اشاره به رابطه عشق امام حسین با عشق به امام مهدی (عج) ابراز داشت: اگر عشق به امام حسین (ع) به عشق امام عصر (عج) متصل نشود در حقیقت این عشق ابتر خواهد ماند چراکه هدف تمامی ۱۲۴ هزار پیامبری که آمدند و تمام کتاب‌های آسمانی نازل شدند و یازده امامی که آمدند برقراری قسط و عدالت به دست خود مردم در کل جهان است و میوه این ارزش در هنگام ظهور امام زمان (عج) چیده می‌شود.

استاد حوزه در پایان گفت: تمام علاقه و عشقی که ما به امامان و پیامبر اکرم (ص) داریم باید به عشق و محبت امام زمان متصل شود تا بتوانیم از میوه شیرین ارسال رسل و جبهه حق بهره مند شویم.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها