۳۵ هزار آمریکایی هنوز با خسارات طوفان ماریا دست و پنجه نرم می‌کنند

35000 شهروند یابوکوا، یک شهر کوچک در ساحل جنوب شرقی پورتوریکو هنوز با خسارات طوفان ماریا در 2017 دست و پنجه نرم می کنند. تلاش های آنها برای بازسازی نتیجه چندانی نداشته است . 

۳۵ هزار آمریکایی هنوز با خسارات طوفان ماریا دست و پنجه نرم می‌کنند

برای یاسمین مورانت و خانواده اش 155 باد و بارندگی این طوفان فاجعه بار بود و تلاش‌های خانواده اش پایانی ندارد. سقف خانه او هنوز تامین نشده و حدود 15 ماه پس از طوفان هنوز احساس امنیت نمی کند.
مورالس می‌گوید:« من هنوز میترسم» .
او گفت طوفان ساعت 6 و 15 دقیقه صبح باعث بارندگی شدیدی شد ولی خرابه هایی که به جای مانده تازه آغاز تراژدی است. دردناک تر از همه کند بودن کمک رسانی به شهر بود که قوی ترین ضربه را پس از طوفان زد .
مقامات محلی هنوز منتظر دریافت کمکهای بیشتر از آژانس فدرال مدیریت شرایط اضطراری هستند. به گفته مقامات فدرال، 40.7 میلیارد دلار در دسامبر 2018 برای کمک به پورتوریکو اختصاص داده شده و تا حالا 11.2 میلیارد دلار هزینه شده است .
بیشتر این کمک‌ها صرف ذخیره برق از طریق یک طرح خصوصی سازی شده که برخی متخصصان عقیده دارند احتمالاً شکست می‌خورد. مدیر آژانس مدیریت شرایط اضطراری یابوکوا اخیراً گفت که توزیع کند کمک به شهروندان آسیب می زند.
« ما به این پول نیاز داریم ».
شهروندان یابوکوا می‌گویند نیاز است دولت فدرال سریعتر عمل کند. کنگره 1.27 میلیارد دلار برای برنامه غذا در پرتوریکو اختصاص داده که در ماه مارس پایان یافت و کمی بیش از 40 درصد مردم پرتوریکو مشمول کمک ها می شوند .
مقامات پرتو غفلت کنگره و کاخ سفید را مسبب کند شدن کمک رسانی می دانند و دولت ترامپ هم مقامات پرتوریکو را به خاطر سوء عملکردشان مقصر می داند .
حین این درگیریها، مورالس تلاش می‌کند خودش خانه جدیدی برای خانواده اش بسازد و همچنان امیدوار است کمک های فدرال برسند. آنها می‌دانند که برای فصل طوفان آینده آماده نیستند .

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها