پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به دولت می‌رود

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از پیشنهاد افزایش حقوق ۱۳ درصدی به همراه ۲۶۱ هزار تومان برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: این موضوع در هیئت دولت بررسی می‌شود.

پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به دولت می‌رود

محمدحسن زدا در جلسه افزایش حقوق بازنشستگان که با کانون عالی بازنشستگان و نماینده این افراد برگزار شد، گفت: پیشنهاد کانون عالی بازنشستگان، همان پیشنهاد شورای عالی کار که برای سایر سطوح افزایش ۱۳ درصدی همراه با ۲۶۱ هزار تومان موافق است به همین دلیل ما نیز این موضوع را مصوب و برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال می‌کنیم.

وی گفت: حداقل‌بگیرها نیز که تکلیف آنها مشخص است و از افزایش ۳۶.۵ درصدی برخوردار خواهند بود به طوری که کسی که پارسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کرده، در سال ۹۸، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: متخصصین سازمان تأمین اجتماعی پنج سناریو تعیین کرده بودند و همچنین به تورم و مصوبه شورای عالی کار و به پیشنهاد دولت و صندوق بازنشستگی کشوری توجه کرده‌ایم و همچنین به کسانی که بیشتر از ۳۰ سال پرداخت حق بیمه و تعهد بیمه‌ای داشتند نیز توجه کردیم.

زدا با اشاره به اینکه طبق اعلام بانک مرکزی، تورم ۲۶.۵ درصد است، تصریح کرد: در پیشنهاد خود به ترکیب تورم و حداقل‌بگیرها نیز توجه کردیم و در نهایت ترکیب این دو را با هم در نظر گرفته‌ایم. نظر ما و نمایندگان بازنشستگان در این نشست این است که این افزیش‌ها نمی‌تواند کمک شایانی به سفره بازنشستگان کند و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، این افزایش‌ها نمی‌تواند کیفیت زندگی آنها را بهتر کند اما می‌تواند آنها را به قدرت خرید سال گذشته بازگرداند.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه در هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی و هیئت دولت پیگیری می‌شود و تمام سعی ما این است که از اردیبهشت ماه این افزایش را انجام دهیم.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها