اردوغان: همزمانی تحولات منطقه با انتخابات اسرائیل عادی نیست

رئیس جمهور ترکیه همزمانی تحولات اخیر در منطقه، ازجمله اقدام آمریکا علیه سپاه و انتخابات رژیم صهیونیستی را اتفاقی غیر معمول توصیف کرد و گفت که این تحولات را به دقت دنبال می‌کند.

اردوغان: همزمانی تحولات منطقه با انتخابات اسرائیل عادی نیست

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به روسیه رفته بود، به سوالات خبرنگاران درباره خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه و تحولات اخیر منطقه پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره همزمانی تحولات اخیر در منطقه، شامل به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان از سوی آمریکا، انتخابات رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت: این‌ها تحولاتی عادی نیستند. بسیار جالب است که این تحولات در همزمانی با انتخابات پارلمانی اسرائیل شکل گرفته است. ما بر این باوریم که این همزمانی از قبل برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید روز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه در اقدامی خصمانه نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد که با پاسخ قاطعانه کشورمان و مخالفت بسیاری در جهان مواجه شده است.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام آمریکا و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این فرماندهی موسوم به سنتکام را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

وندی شرمن، معاون سابق وزیر امورخارجه آمریکا و بن رودز معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری آمریکا نیز ازجمله افرادی بودند که به شدت از این اقدام دولت ترامپ انتقاد و تاکید کردند که این کار تنها موجب افزایش تنش میان دو کشور و به خطر افتادن نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه می‌شود.

چندین سناتور و عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز با انتشار پیام‌هایی با تصمیم رئیس جمهور کشورشان علیه سپاه مخالفت کردند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها