به دلیل مشاهده آنفولانزای فوق حاد پرندگان؛ تخم مرغ‌های محلی و مرغ‌های غیربسته‌بندی نخرید

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از مردم خواست با توجه به مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان از خرید تخم مرغ‌های محلی و مرغ‌های غیربسته بندی خودداری کنند.

به دلیل مشاهده آنفولانزای فوق حاد پرندگان؛ تخم مرغ‌های محلی و مرغ‌های غیربسته‌بندی نخرید

امیرحسین بهداد با اشاره به مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: با مشاهده موارد مثبت بیماری ویروسی و فوق حاد پرندگان ستاد مربوط به این بیماری در استان تشکیل جلسه داد و ۶۵ هزار قطعه مرغ تخم گذار ظرف یک روز معدوم سازی شد تا از انتشار این بیماری در مرغداری‌های دیگر پیشگیری شود.

وی با اشاره به علت اصلی بروز این بیماری در استان افزود: سال گذشته علیرغم اینکه ما به میزان کافی واکسن علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان داشتیم، اما مرغداران بی اعتنایی کرده و استقبالی در این خصوص صورت نگرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هم اکنون در آذربایجان شرقی هزار واحد مرغداری تخم گذار، گوشتی و مادر فعال هستند که این واحدها بیمه پایه دارند اما با توجه به علت آنفلوآنزا خیز بودن استان آذربایجان شرقی، بیمه تکمیلی این واحدها ضروری است.

بهداد همچنین ممانعت از ارتباط طیور با پرندگان وحشی، رها نکردن مرغ‌ها برای چرای آزاد به ویژه در روستاها، نصب توری در مرغداری‌ها و جلوگیری از ورود حیوانات و پرندگان به واحد مرغداری، ضدعفونی کامل محل نگهداری مرغ‌ها، اعلام هرنوع کاهش مصرف دان و تلفات به واحدهای دامپزشکی، خودداری از شکار و نگهداری پرندگان زینتی و مهاجر را از توصیه‌های ضروری بهداشتی در مرغداری‌ها دانست.

وی در پایان تاکید کرد: مردم هم از خرید مرغ‌ها و تخم مرغ‌های غیر بسته بندی و بدون مهر بهداشتی از مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امين
    0

    خبري شنيدم كه تخم مرغ ارزان شده . خب معلومه كه بايد مشتري براش پيدا بشه تا گرون ترش كنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها