برای تیم ملی بانوان ایران

غیرتی زنانه برای تاریخ سازی/ دختر‌های ایران در راه المپیک توکیو

زنان ایرانی امشب می‌توانند برگی جدید در تاریخ فوتبال ایران ورق بزنند.

غیرتی زنانه برای تاریخ سازی/ دختر‌های ایران در راه المپیک توکیو

به گزارش خبر فوری ؛ هیچکس حواسش به این تیم نیست. تیم ملی بانوان ایران هنوز 15 سال هم ندارد اما تاریخ سازی می کند. انگار کسی نمی داند همین یک سال پیش در فوتسال زنان قهرمان آسیا شدیم. اما عشق و غیرت را نمی توان پنهان کرد. نیم ساعت زودتر از صدای سوتی که امشب در امارات برای پرسپولیس به صدا درمی‌آید، دوحه آغازگر میزبان شیرزنان ایرانی است. یک رقابت مهم برای تاریخ فوتبال زنان ایران، با همه محدودیت‌ها و بی‌توجهی‌ها آن ها هنوز هم در دل رقابت قرار دارند.
ایران امروز در سومین و آخرین بازی خود در گروه C به مصاف چین تایپه می رود و اگر این تیم را شکست دهد به دور نهایی بازی‌ها با حضور 8 تیم صعود خواهد کرد. تا به این جای کار دو گل از فلیپین خورده‌ایم و 9 گل به تیم فلسطین زده‌ایم. هم اکنون چین تاپیه 6 امتیازی است و ایران سه امتیاز دارد اما تفاضل گل ایران بهتر است و اگر چین تایپه را شکست دهد از این تیم پیشی خواهد گرفت.
سه شنبه تکلیف صعود کننده به دور نهایی انتخابی المپیک مشخص می‌شود. دو شرط برای صعود ایران وجود دارد؛ شرط اول که به خودمان بستگی دارد، باید چین تایپه را ببریم. شرط دوم اما در اختیار زنان ایرانی نیست، فیلیپین نباید با اختلاف بیش از هفت گل فلسطین را شکست دهد. در حال حاضر تفاضل گل ما مثبت هفت و تفاضل گل فیلیپین 0 است. پس اگر نتیجه عجیب غریبی در بازی فلسطین و فیلیپین رخ ندهد و ما چین تایپه را شکست دهیم، برای اولین بار به دور سوم انتخابی المپیک به جمع پنج تیم استرالیا، کره شمالی، کره جنوبی، چین و تایلند خواهیم پیوست.
امشب یک ایران چشم به راه زنانی هستند که قرار است تاریخ سازی کنند. شاید آن ها به توکیو نروند، اما چیزی که مهم است روحیه مثبت و عاشقانه آنان است. به لباس و ورزشی که با همه محدودیت ها عاشقانه دوستش دارند و قرار نیست بیخیال رویاهایشان شوند.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها