انتقاد قطعه سازان خودرو از عدم حمایت دولت در برابر تحریم‌ها

گردهمایی بزرگ قطعه سازان خودرو با موضوع چشم انداز صنعت قطعه سازی در سال 98، فرصت ها و چالش ها با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا و همچنین اعضای انجمن قطعه سازان برگزار شد.

انتقاد قطعه سازان خودرو از عدم حمایت دولت در برابر تحریم‌ها

در این مراسم فرهاد به نیا، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با تاکید بر این که قطعه سازان با وجود مشکلات که بیشتر آن داخلی بود توانستند تولید را حفظ کنند،اظهارداشت: نقش صنعت خودرو در اقتصاد و همچنین سهم 3،3 درصدی از تولید ناخالص داخلی و در عین حال سهم 12 درصدی اشتغالزایی این صنعت باعث شد تا پس از نفت در اولویت تحریم آمریکا قرار گیرد.

وی با اشاره به این که هنوز اهمیت این صنعت از سوی برخی مسئولان نادیده گرفته می شود، افزود: باید بر این موضوع تاکید شود که اگر برنامه تحریمی امریکا به واسطه برخی مشکلات داخلی، صنعت قطعه و خودرو را تضعیف و متوقف کند بازگشت این صنعت غیرقابل امکان خواهد بود و ضربه سنگینی به کل صنعت کشور وارد خواهد کرد.

به نیا ادامه داد: بر این اساس انتظار می رود دولت و مجلس با پیام رهبری جهت اجرایی کردن شعار امسال به نام رونق تولید همگام شوند البته باید از مساعدت شورای امنیت مجلس، وزارت صنعت ،بانک مرکزی، بانک های عامل و مدیران زیرمجموعه به دلیل پرداخت بخشی از مطالبات تشکر می کنم چرا که حرکتی در جهت افزایش تیراژ تولید قطعه و خودرو بود. این مضوعات باعث شد تا در یک ماه تیراژ تولید فزایش چشمگیری یابد.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو پیش بینی تسهیلات برای خودروسازان و قطعه سازان را مثبت دانست و تصریح کرد: اما این میزان هنوز اندک است و انتظار داریم باقی این حمایت ها در سال 98 انجام شود.

وی با اشاره به تسهیلات 11 هزار میلیارد تومانی به صنعت قطعه سازی گفت: از این میزان تسهیلات 4 هزار میلیارد تومان پرداخت و 7 هزار میلیارد باقی مانده که انتظار می رود این رقم در چارچوب ریالی پرداخت شود.

همچنین مرتضوی رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: به اعتقاد فعالان صنعت قطعه، سال 97 سال پر فراز و نشیبی بود به طوری که در میانه های سال کمر این صنعت در حال خم شدن بود.

وی افزود: خوشبختانه با پیش بینی راهکارها و تسهیلات این روند بهبود یافت و بخشی از مشکلات برطرف شد.

مرتضوی تاکید کرد: لازم است در سال جاری نفاق را کنار بگذاریم تا در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده بالاترین و بیشترین میزان تولید در 20 سال اخیر را شاهد باشیم.

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها