ابربوگاتی به زودی وارد میدان رقابت می شود/نسل جدید بوگاتی ها در راه است!

کمپانی بوگاتی از ورود یک خودروی لاکچری به بازارهای جهانی خبر داد.

ابربوگاتی به زودی وارد میدان رقابت می شود/نسل جدید بوگاتی ها در راه است!

یکی از خبرهای جالب این روزهای دنیای خودرو احتمال ساخت شاسی‌بلندها در کارخانه‌هایی مانند بوگاتی، فراری و دیگر ابراسپورت‌سازهاست و این روزها احتمال ساخت یک SUV در "مولشایم" (کارخانه سازنده بوگاتی) بسیار بیشتر از قبل به نظر می‌رسد. کاری که احتمالا تا مدت‌ها قبل غیرممکن به نظر می‌رسید. این شاسی‌بلند یک نسخه سنتی و معمولی نخواهد بود و احتمالا شاهد یک مدل ترکیبی بین ابراسپورت و کراس‌اوورها با سالنی تمام الکتریک در آن هستیم.

این خودرو احتمالا یک کوپه کاربردی و اسپورت است که این روزها با حروف مخفف "CUV" شناخته شده و پویایی مانند "اروس" لامبورگینی از خود نشان می‌دهد. اما خودروی بوگاتی احتمالا کوچکتر از "اروس" بوده و تنها دو در دارد.

براساس شنیده‌ها این خودرو به یک موتور 4 لیتری توئین توربو V8 با قدرت 641 اسب‌بخار مجهز خواهد شد که در واقع همان موتور کنونی اروس است. با این حال سازندگان شیرون اعلام کرده‌اند کوپه- کراس کاربردی آنها مدلی است که به دیگر محصولات فولکس‌واگن ارتباطی ندارد و از ویژگی‌های منحصر به فرد خود برخوردار است.


این بوگاتی قد بلند با موتور V8 و یک سامانه هیبریدی قدرتی معادل 1000 اسب‌بخار خواهد داشت که حدود 359 واحد از اروس بیشتر است. در عین حال قدرت این خودرو از پورشه کاین توربو S الکتریک- هیبرید 670 اسب‌بخار بیشتر است. از طرفی همواره این باور وجود دارد که ساخته‌های بوگاتی به مراتب از محصولات لامبورگینی سبک‌ترند و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود محصول جدید و قد بلند بوگاتی حدود 2200 کیلوگرم از اروس سبک‌تر باشد.

احتمالا اولین نسخه‌های CUV بوگاتی در سال 2023 وارد خط تولید شده و سالانه 800 دستگاه از آن ساخته می‌شود. این شرایط می‌تواند کل تولید شیرون را به 500 دستگاه در سال محدود کند.

منبع: رکنا

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها