بازدید قریب به 900 هزار نفر از آثار تاریخی سیستان و بلوچستان

‌مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در ایام نوروز ۸۸۲ هزار و ۹۶۳ نفر از آثار تاریخی استان بازدید کردند.

بازدید قریب به 900 هزار نفر از آثار تاریخی سیستان و بلوچستان

‌علیرضا جلالزایی افزود: همچنین طی این مدت ۲۳ هزار و ۲۶۰ بازدید از موزه های استان انجام شده است.

وی گفت: 18 نفر نیز بازدید کننده خارجی از موزه های استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۲۶۸ مسافر نوروزی وارد استان شدند.

جلالزایی اظهار کرد: امسال و در ۳ ماه آخر سال ۹۷ شاهد حضور چشمگیر مسافران در استان ویژه در شهرستان چابهار بودیم به گونه ای که از دی ماه سال ۹۷ چابهار تکمیل شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز حجم بیشتری از مسافر به این استان سفر می کنند مجوز های موقت برای خانه های بوم گردی صادر شد تا مسافران با کمبود اقامتگاه مواجه نشوند و شاهد تجمع مسافران در برخی نقاط نباشیم‌.

دبیر ستاد خدمات سفر استان یادآور شد: در نوروز امسال یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۲۶۸ نفر وارد استان شدند که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۹ درصدی مسافران نوروزی به استان بودیم و این آمار نشان می دهد که سیستان و بلوچستان تنها یک مسیر برای عبور مسافران نیست بلکه به مقصد گردشگری تبدیل شده است‌.

وی خاطرنشان کرد: امسال طرح توزیع نوروزکارت در بین مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرها برای تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصدی از فروشگاههای استان اجرا شد که رضایت مسافران را به دنبال داشت‌.

وی همچنین گفت: ضریب اشغال هتل‌های مرکز استان در ایام نوروز 65 درصد بوده که به نسبت سال گذشته رشد 25 درصدی داشته است‌.

جلالزایی اظهار کرد: ضریب اشغال هتل‌های مرکز استان در ایام نوروز 65 درصد بوده که به نسبت سال گذشته رشد 25 درصدی داشته است‌.

وی افزود: هتل های چابهار نیز ضریب اشغال 100 درصدی داشتند که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است‌.

وی ادامه داد: در نوروز ۹۸ هیچگونه افزایش نرخی برای هتل‌های استان تعیین نشده و با مشاهده چند تخلف تذکرات لازم صورت گرفت و وجوه دریافتی بیشتر از نرخ تعیین شده به مسافران بازگردانده شد.

وی یادآور شد: در طول مدت نوروز 98 تعداد ۴۵ تور داخلی با برنامه سفر و سه تور ورودی از کشورهای استرالیا، ایتالیا و اسپانیا وارد استان شدند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها