تحلیل لوبلاگ ازقرارگرفتن نام سپاه در لیست گروههای تروریستی توسط آمریکا ؛

آیا قرارگرفتن نام سپاه در لیست گروههای تروریستی منجر به بغرنج شدن اوضاع خاورمیانه می‌شود؟

قرارگرفتن نام ایران در فهرست گروههای تروریستی عملی از جانب تیم بولتون- پومپئو است که هدفشان ایجاد درگیری نظامی بین ایران و آمریکا در خاورمیانه است.

آیا قرارگرفتن نام سپاه در لیست گروههای تروریستی منجر به بغرنج شدن اوضاع خاورمیانه می‌شود؟

به گزارش خبر فوری ، بعد از اعلام دونالد ترامپ(رئیس جمهور آمریکا) مبنی بر قرارگرفتن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی بسیاری از تحلیلگران آمریکایی به بررسی ابعاد این مساله پرداختند.
دنیل دِ پتریس(تحلیلگر مشهور سی ان ان و واشنگتن اگزمینر و سیاستمدار محافظه کار آمریکایی) و ریچارد سوکولسکی(سیاستمدار و فعال صلح جهانی) در سایت خبری لوبلاگ طی یک گزارش تحلیلی به علل و عواقب اتفاق دیروز پرداخته و آن را واکاوی کردند.

این دو تحلیلگر، این اقدام را عملی دیگر از جانب تیم خطرناک بولتون- پومپئو می‌دانند که هدفشان ایجاد درگیری نظامی بین ایران و آمریکا در خاورمیانه است. از نظر نویسندگان لوبلاگ، قصد اصلی آنها براندازی نظام ایران است اما این عمل به نتیجه نخواهد رسید و قطعا هزینه های زیادی برای آمریکا خواهد داشت.

لوبلاگ معتقد است که عمل آمریکا مبنی بر قراردادن سپاه در لیست گروههای تروریستی عملی غیر مفید و بی‌کارکرد است که تنها وجهه‌ی سمبلیک و روانی دارد چون ایران‌ مدتها است تحت سخت ترین تحریمها قرار گرفته است و در این دو سال اخیر، شرکتهای تجارت کننده با آن، بارها تحت تحریم یا تهدید آمریکا قرار گرفته اند. به همین دلیل، این عمل بیشتر به ضرر خود آمریکا است چرا که موجب چالش آمریکا با کشورهای دیگر می‌شود.

از نظر مولفین، واکنش ایران در مقابل این عمل می‌تواند موجب آزار آمریکا شود چرا که سپاه در افغانستان، سوریه، عراق و خلیج فارس نیرو دارد. اگر ایران تصمیم بگیرد که به اقدام آمریکا پاسخ بدهد قطعا می‌تواند پایگاههای مختلف آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد. اگر این اتفاق بیفتد، ارتش آمریکا در پی پاسخگویی بر می‌آید و جنگ‌رخ خواهد داد. نبود کانال ارتباطی و دیپلماتیک بین دو کشور این امر را محتمل‌تر می‌کند و شانس درگیری نظامی دو کشور را بالاتر می‌برد.

پنتاگون و تیم اطلاعاتی و امنیتی آمریکا از این خطرات آگاه است و به همین دلیل، مخالف اقدام ترامپ و تیمش مبنی بر قرار دادن سپاه در لیست گروههای تروریستی بوده است.
از نظر تحلیلگران لوبلاگ، این اقدام آمریکا وضعیت دولتهای خاورمیانه را هم بغرنج می‌کند. عادل عبدالمهدی(نخست وزیر عراق) بدون شک دچار مشکلات فراوان خواهد شد و به علت وابستگی نظامی و اقتصادی عراق به سپاه، فشار آمریکا بر دولت عبدالمهدی بیشتر و بیشتر خواهد شد. این امر، روابط تجاری و سیاسی دو کشور(آمریکا و عراق) را به هم خواهد ریخت.

لوبلاگ تاکید دارد که ترامپ تحت تاثیر تیم تندرو پومپئو و بولتون قرار دارد که از ابتدا قصد داشتند که یا دولت ایران را تابع خود نمایند و یا آن را تضعیفسازند. از نظر نویسندگان این تحلیل، این دو(پومپئو و بولتون که هسته‌ تیم وزارت خارجه‌ ترامپ را می‌سازند) علت اصلی خروج آمریکا از برجام بودند و اکنون نیز ترامپ را به سمت خواسته های خود هدایت می‌کنند. هدف آنها هم مشخص است. برجام را به هم زدند تا ایران فعالیت منطقه‌ای و هسته‌ای خود را افزایش دهد و سپس با تحریکات مختلف، شرایط را برای ورود ایران به جنگ نظامی رودر رو آماده کنند.

دو تحلیلگر لوبلاگ در انتها تاکید دارند که پومپئو و بولتون می‌دانند که لحظات در حال طی شدن هستند و تا پایان دولت ترامپ وقتی نمانده است. این دو به خوبی آگاهند که ترامپ بهترین گزینه برای اجرای طرح های خطرناک آنها است به همین دلیل، اقدامات ضد ایرانی خود را افزایش داده اند تا قبل از پایان دولت ترامپ چالشی را در خاورمیانه ایجاد کنند اما نباید فراموش کرد که اقدامات آنها می‌تواند موجب ورود آمریکا به جنگ شده و آسیبهای بسیاری را به ارتش و اقتصاد ایالات متحده وارد می‌کند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ف ب
    0

    هوس بازی امریکا نقطه پایانی ندارد باید بجنگیم .راه دیگری نداریم .

  • یک دوست
    0

    اگر امام راحل را باور داشته باشیم که همیشه نگاهش الهی بود و حرف خدایی می زد پس باید باور داشته باشیم که « آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند »

  • محسن ذبیحی
    0

    مردم عراق هم سال۲۰۰۳ اصلا باور نداشتن که داره جنگ میشه در نهایت تو بهت ناباوری دیدن چطور کشورهای ائتلاف هجوم آوردن.فارق از نتیجه نهایی یادمون نره جنگ دوسر سوخته.پس خواهان جنگ نباشیم

  • م ز
    0

    به نظر من ترامپ این (ره تو به ترکستان می رود)خیالت راحت نمی گم ۸۰ میلیون ولی ۶۰ میلیون ایرانی سپاه ی ن تو امثال توم نمی تون ن کاری بکنن

  • میلاد نادری
    0

    به نظر من آمریکا هر کاری که دلش بخواد میتونه بکنه همون طور که اقتصاد ایران رو فلج کرد پس زیاد هم اعتماد به نفس نداشته باشین

  • امریکا ترسو
    0

    من ک مشکلاتمزیاده اونقدر فشار اورده بهم حاضرم جنگ بشه برم جبه بمیرن بعدشم ب بچه هام ی چیزی برسه البته قبلش باید ازدواج کنم

  • علی روحی
    0

    عقلانی باشه امریکا تو خاور میانه هیچ غلطی نمیتونه بکنه با کوچیک ترین حرکتی موشک های هدف زن رو سرشونه بعدم جرعت همچین کاری رو نداره چون به اندازه کافی هذینه ورداره کشور های دیگه هم بیان پشتش بازم جنگ به داخل ایران کشیده نمیشه در کل اول هم کفتم هیچ غلطی نمیتونه بکنه #سپاه#ایران

  • رضا
    0

    این کارهایی که ترامپ علیه ایران انجام میده جز خسارت علیه مردم ایران هیچ دستاوردی نداره و اوضاع منطقه به جنگ و خشونت کشیده خواهد شد.

  • ارمان
    0

    بسه دیگه نمیشه همش که امریکا ما رو تحدید تحریم کنه وقتش ما هم یه عمل کنیم که بفهمونیم کی به کیه ایراک همش سکوت میکنه و تو سخنرانی وعده الکی میده باید اقدام کردم حتی اگه به جنگ تبدیل بشه

  • محمدرضا بهشتی
    0

    سلام تهدید به صفر رساندن صادرات نفت, رسمیت شناختن جولان تروریستی اعلام کردن سپاه سربلند,لجبازی و تحریک ایران ب ای خروج از برجام و شروع غنی سازی ,انتقال قدس و..... همه ی اینارو بزارید درکنار بولتون و پمپیو ایی که خواهان جنگ با ایران هستن حضور کشور های مرتجع و احمق حوزه خلیج فارس نفوذی های داخل کشور و اپوزیسیون خارج نشین که تا ملاقات با وزیر خارجه امریکا و کاخ سفید هم رفتن همه ی این دلایل میگه که امریکا ایران میخواد بندازه تو تله جنگ نظامی اما یک طرف اقتصاد پراز بدهی امریکا عدم اشنایی ارتش امریکا با جنگ نامتقارن وجود حزب الله حماس جهاد اسلامی حشد الشعبی سوریه و عراق نیروهای شیعه طرفدار ایران در افغانستان و پاکستان و حوثی های یمن و حتی نیروهای علاقه مند به ایران در اروپا واز همه مهم تر تیز هوشی مقامات ارشد ایران(بخوانید به غیر از دولت پراشتباه ) ذات خسیس بودن ترامپ برای هزینه های این چنینی (درصورتی که کشور های عرب خلیج فارس دست به جیب نشن) و شاید نفت ایی که بعد 24 ساعت اعداد بالای 400 دلار رو هم ببینه خود من هم بین این دلایل گیر کردم کسی تونست بگه کدوم میچربه من هم راهنمایی کنه یاعلی

  • ناشناس
    0

    قبل از اینکه جنگی بین آمریکا و ایران رخ بدهد. باید تمام ترامپهای داخلی آقا و اقا زاده چپاول گر .اختلاس گران رانت خوارن چپاول گران دزد های گردن کلفت بیت المال مسئولین دروغ گو ریا کاران ژن برتر های فاسد حقوق بگیران بی خاصیت نجومی مردم نا راضی کننده های داماد زاده های آشغال کننده پست های کلیدی گران فروشان جنایت کار احتکار کننده شیطان که همه همه هماهنگ با ترامپ لعنتی قصد فشار حداکثری به ملت جهت نابودی دارند باید بدونه اغماض وچشم پوشی محاکمه و به اشد مجازات برسند. تا آسیبی به کشور و مردم نرسد.

  • زلفعلی پلنگی
    0

    سلام بنده یک بسیجی پیشکسوت هستم البته هنوز درحوزه سپاه انجام وظیفه میکنم وافتخار میکنم درخدمت سپاه دلیروجان برکف ویارویاور آقا سیدعلی که جانم وزندگیم فدای او بادهستم اون آمریکا نادان وخبیس تاالان که نفمیده که ۸۰ میلیون ایرانی همگی پاسدارن دیگه نمیفهمد پس مرگ برآمریکا واسرائیل ومنافق وادمهای دورو وبوقلمون صفت

  • مهدی صالحی
    0

    ترامپ برای خوشایند صهیونیستها و بدست اوردن پول، هرکاری میکنه. مثل جابجایی سفارتش توی فلسطین که باعث شد اون صهیونیست پولدار، بهش چهار صد میلیون دلار بده. سیاستمدرای امریکا برای خوشایند صهیونیستها، حاضره ناموسش و وطنش رو هم بده، برخلاف ایرانیها که حاضرن سرشون بره ولی ناموس و وطنشون نه. از امروز منم یک سپاهی هستم.

  • کیوان حسینی
    0

    اگر آمریکا توان جنگ با ایران را داشت در ۲۰ سال پیش باید انجام میداد نه اینکه ایران به لحاظ نظامی و جنگهای نامتوازن و نامتقارن برای خود در منطقه ابر قدرتی شده است و با دستاوردهای هوا و فضا سطحی و زیر سطحی در جهان خودنمایی میکند. هر گز آمریکا با ایران نخواهد جنگید.جز جنگ اقتصادی. ما اگر مشکل داخلی ها را که آب بر آسیاب ترامپ میریزندو هر روز بر تبل گرانی و رانت و باند و اشرافیت زدگی و ژنهای برتر بر اعتماد و اطمینان مردم میکوبند حل کنیم آمریکا و آمریکاییها هیچچچچچ غلطی نمیتوانند بکنند چون جهان کنونی توان تحمل جنگ را ندارد

  • سیامک تقوی
    0

    با سلام به نظر می‌رسدیانکی ها بار دیگر در نظر دارند با گل آلوده کردن آب خود را از منجلابی که در آن گرفتار شدن نجات پیدا کنند .آنها می‌خواهند با تحریک نظامی ایران شعله جنگ در خاورمیانه را ایجاد کنند . اما غافل از این هستند که مسوولین ایران هشیار بوده و گول چنین حرافی های بی ارزش را نخواهد خورد . در عین حال بایستی با همان شیوه مقابله به مثل و کمی هم سخت تر مثلاً عدم عبور هر مسوول آمریکایی حتی از مرز هوایی و تروریست خواندن هر سرباز آمریکا و.... با آنها تا پایان دور ریاست جمهوری ترامپ ادامه دهیم .در هر صورت صد درصد جنگ مستقیم روی نخواهد داد .چون ترسو تر از آن چه که نشان میدهند هستند .

  • صالح
    0

    با سلام اگر مانند گذشته نظام با ملت رو راست باشند ومردم را با خود هم دل کنند حتما امریکا از مواضع خود عقب خواهد کشید و راه به جای نخاهد برد جسارت امریکا به خاطر این است که نا رضایتی مردم وعدم همدلی مردم را می بیند و اگر این این نا رضایتی ادامه داشته باشد و یا بیشتر شود امریکا بیشتر پیشروی خواهد کرد واحتمال این که جنگ رخ بدهد هم زیاد است. به نظر من مسئولین باید فرزندانشان را از کشورهای دیگر به ایران بیاورند تا مردم هم در عمل ببینند که انها واقعا ایران را دوست دارند

  • Mr shafie
    0

    غافلن از این که با این کارشون فقط اتحاد و تو ایران بیشتر میکنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها