خبر فوری بررسی می‌کند؛

کدام گروه‌ها تاکنون در لیست سیاه قرار گرفته‌اند؟/ نگاهی بر تبعات قرارگرفتن در لیست گروه‌های تروریستی از نگاه آمریکا

طبق بیان سایت وزارت امور خارجه آمریکا قرار گرفتن در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا به این معنا است که دولت آمریکا آن گروه را به عنوان دشمن ارتش آمریکا شناخته و با آن به مثابه‌ یک گروه تروریستی برخورد می‌کند.

کدام گروه‌ها تاکنون در لیست سیاه قرار گرفته‌اند؟/ نگاهی بر تبعات قرارگرفتن در لیست گروه‌های تروریستی از نگاه آمریکا

به گزارش خبر فوری ، ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

قبلا وال‌استریت ژورنال از جدی شدن تصمیم دولت ایالات متحده مبنی بر معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه تروریستی خبر داده بودند.

ترامپ در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر کرد، گفت: امروز، من رسماً برنامه دولتم برای معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نیروی قدس این نهاد را ذیل بخش ۲۱۹ قانون مهاجرت و امنیت، به عنوان یک سازمانی تروریستی خارجی (FTO) اعلام می‌کنم.

وی در این خصوص ادعا کرد: این اقدام بی‌سابقه که توسط وزارت خارجه صورت گرفته است، بیانگر این واقعیت است که ایران نه تنها یک کشور حامی تروریسم است، بلکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالانه در تأمین مالی و ترغیب تروریسم به عنوان ابزاری برای کشورداری مشارکت دارد.

معنای قرار گرفتن در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا چیست؟

اکنون سوال این است که قرار گرفتن در لیست سازمانهای تروریستی به چه معنا است؟

قرار گرفتن در لیست سیاه وزارت دفاع آمریکا به این معنی است که گروهی از نظر ارتش آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده و همان برخوردی با آن می‌شود که با گروه‌های دیگر تروریستی می‌شود.
این لیست شامل دو فهرست مختلف است. لیست اول شامل نهادهای تروریستی خارجی (FTO) است. معنای قرارگرفتن در این فهرست، رویارویی نظامی و دفاعی با نیروهای آمریکایی است.

آمریکا از سال ۱۹۹۷ تا کنون نام بسیاری از گروهها را در این فهرست قرار داده است که مهم ترین آنها داعش، جندالله، حماس، القاعده و... است.
لیست دوم شامل اشخاص یا نهادهای معرفی شده باعنوان تروریست جهانی (SDGT) است. این فهرست نسبت به فهرست فوق یک درجه از اهمیت کمتری برخوردار است(از نظر میزان خطر برای آمریکا). این لیست از سال ۲۰۰۱ بر اساس فرمان اجرایی جرج بوش شکل گرفت.

گروههای اسلامی لیبی، برخی گروههای مبارز کلمبیا و ارتش سرخ ژاپن در این فهرست قرار گرفته اند.
ترامپ ایران را در فهرست اول قرار داده است.

چه گروههایی در این لیست قرار گفته اند؟

گروههای مختلف از سال 1997 تا 2018 در این لیست قرار گرفته اند. برخی از مهم ترین این گروهها به شرح زیر هستند:

نام گروه

سال ورود به لیست FTO

محل فعالیت

گروه ابوسیاف

1997

فیلیپین

حماس

1997

فلسطین

حزب الله

1997

لبنان

پ ک ک(حزب کارگران کردستان)

1997

مناطق کرد نشین خاورمیانه

القاعده

1999

خاورمیانه و آفریقا

جنبش اسلامی ازبکستان

2000

ازبکستان و افغانستان

لشگر طیبه

2001

پاکستان

ارتش جمهوری ایرلند CIRA

2004

بریتانیا

الشباب

2008

سومالی

جند الله

2010

پاکستان

بوکوحرام

2013

نیجریه

داعش(فیلیپین، بنگلادش، آفریقا)

2018

فیلیپین، بنگلادش، آفریقا

جماعه نصره الاسلام و المسلمین

2017

مالی

تبعات قرار گرفتن در لیست سیاه چیست؟

طبق بیان سایت وزارت امور خارجه آمریکا قرار گرفتن در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا به این معنا است که دولت آمریکا آن گروه را به عنوان دشمن ارتش آمریکا شناخته و با آن به مثابه‌ی یک گروه تروریستی و دشمن آمریکا و متحدانش برخورد می‌کند. علاوه بر تحریمهای اقتصادی شدیدتر، ممنوعیت تجارت با گروه قرارگرفته در لیست، ممنوعیت عبور و مرور از خاک کشورهای متحد آمریکا، عدم مصونیت قضایی اعضای گروه و احتمال درگیری نظامی در صورت اصطکاک و برخورد با این گروهها همه و همه از جمله تبعات قرار گرفتن در لیست سیاه گروههای تروریستی است.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • مصدق رضایی
    0

    سلام آمریکا حماقت کرد سپاه گذاشت تو لیست سیاش ایران و یه سپاه همین سیل.زلزله.هر چی ک میشه سپاه ک میدان داری میکنه ترامپ احمق کودن قمارباز چی میدونه از سپاه قمارباز سپاه با داعش یکی میدونه مرگ بر آمریکا و ترامپ بی شرف و نتایاهو کودکش سپاه با این چیزا تضعیف نمیشه خیلیا الان خوشحالن اما نباشید چون امریکا وشخص ترامپ ب حماقتی ک کرده پشیمون میشه

  • هادی
    0

    خدا رو داربم ما..مگه الکیه؟ با عملکرد درست دماغشون رو به خاک می مالیم به حول قوه الهی...همین الان جنگ بشه انشاء... از افرادی خواهم بود که به جنگ میرم. ما رو از چی می ترسونه این احمق.

    نظرات شما -
    • خدا
      0

      این جنگی که شمادوست داری سر بگیره وبری شرکت کنی دیگه مثل جنگ ایران وعراق نیست که ازراه زمین وسنگر باشه! همه اش رو هواست! حالا باید ببینیم تجهیزات مابرتری دارند ونفراتی همچون شما دانش وعلم جنگهای این چنینی را دارند یاخیر. داریم?دارید?دارند?

    • امیر
      0

      داداش فکری این جنگ صورت بگیره جنگ ایران وعراقه که زمینی باشه این اگه جنگ شه از طریق هوایی که آمریکا۵۰۰درصد موفق تره ایران را با خاک یکسان میکنه فکر کردی با این جنگنده های کوثر آمریکا را میتونی با خاک یکسان کنی

    • محمد
      0

      اگه ملت و دولت همه باهم در کنارهم باشیم و متحد ان شا ء الله باز هم سر بلند هستیم ..من از امریکا واسرائیل نمیترسم از قدرت طلبهای داخلی میترسم مثل الان که همه چیز حتی سیل رو هم گردن دولت می اندازند وفقط خودشان را حق میدانند اینقدر فکر نمیکنند که حضرت آقا وحدت را شرط عبور از مشکلات می دانند.صبر کنند این دوسال هم برود خدا کنه خودشان ایران را آباد کنند لعنت به بخیل...یک جمله هم به امیر آقا ..درسته تجهیزات اثر داره امادر جنگ فکر حرف میزنه نه فقط تجهیزات .پشتوانه ما خدا واعتقادماست که فراوان در جنگهای صدر اسلام دشمن مجهز به سلاح روز خودش بود و نیروهای اسلام نه با اندک نیرو غلبه کردند .

    • علی
      0

      در جواب دوستمون خدا آمریکا کشوری میخواد که ازش بهره کشی کنه سرمایه داری فک میکنه تا مردم با هم باشند هیچ غلطی نمیتونه بکنه

    • سیدمحمد
      0

      ۱.ترس برادر مرگ است ۲.توانایی ایران و ایرانی را دست کم نگیرید ۳.اگر ذره ای باور داشتند که می توانستند در جنگ پیروز شوند لحظه ای درنگ نمی کردن!

    • ههه
      0

      در جواب دوستمون سید محمد آمریکا دلش برای من و تو میسوزه والله درنگ نمیکنه

  • اسلام جانزاده
    0

    مرگ بر ترامپ احمق دلم میخواد اون موهای پوست پیازیش رو بکنم.خوک کثیف

  • ههه
    0

    آقا یه اختلاس کم بشه مشکلمون حل میشه.............. برداشت آزاد

  • سرهنگ حبیب آذر
    0

    من یک ارتشی هستم باز نشسته اما از امروز یک سپاهی هستم در کنار برادران سپاهیان. مرگ بر امریکا. ما هیچ واهمه ای از دشمن نداریم وگوش بفرمان رهبر آماده آماده

  • علی فاتح
    0

    یک حکومت درکشوری باقانون اساسی رسمیت پیدا میکند سپاه پاسداران درقانون اساسی جزئ بازوی توانای انقلاب توسط ملت رای آورد یک رئیس جمهور کم سواد وبی اطلاع ازقوانین دیپلپماتیک وروابط بین الملل این چنین حود ودولتش رامورد تمسخر قرار می دهد.بعدازگذشت 40سال ومنت کشی درمورد مسائل هسته ای به یکباره جفتک اندازی جهت دوشیدن بیشتر گاو شیرده اش انجام می دهد.این سیل مارا ناراحت کرده بود ونیاز به دلقکی مانند ترامپ بود تا نه تنها ملت ایران بلکه جهانیان را بخنداند.

  • نسل سوخته
    0

    دوستان کظم غیظ کنید

  • اصغرشرافت
    0

    امریکاهیچ غلطی نمی تواندبکندزیرا خداوندپشتیبان ماست پرچم لطف امام زمان بالای سرماست امام خامنه از هدایتگر جامعه باشعاراینکه واز اگرخامنه ای حکم جهادم دهد امریکای داغشو نتواند که جوابم دهد یاری خداوند

    نظرات شما -
    • رفیق
      0

      حالا که دلار اونا خداتومنه پول ما فس تومن

  • باسد مرادی
    0

    چرا دنیا این چنین است از زمان حضرت آدم ع تا کنون جنگ است تا کنون انسان ها چقد ر ساده اندیش است چرا فرزندان آدم مثل حیوان درند ه بایکدیگر جنگ می‌کنند کشور های خاورمیانه و آمریکا و برخی از کشور های اروپای مگر آدم نیستن چگونه باهم با اقتساد وفرهنگ و با چیزهای دیگر باهم جنگ میکنید یکی فرمانده کشوری را نابود می‌کند و یکی پایگاهی را نابود می‌کند چرا از قدم های شیطان پیروی می‌کنند خدایا دوست دارم همه کشور های جهان با هم متحد شوند وسابت قدم شوند من همه انسان ها را دوست دارم چون روح خدا در آنها است امید روزی را که همه انسانها به راه مستقیم بیایند تا رستگار شویم خدا یا کمکم کن تا از خودم شروع کنم بشتابیم به سوی تو منو عاشق خودت کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها