تمهیدات ویژه برای دانش آموزان پشت کنکوری در مناطق سیل زده

وزیر آموزش و پرورش تمهیدات ویژه برای دانش آموزان پشت کنکوری در مناطق سیل زده خبر داد.

تمهیدات ویژه برای دانش آموزان پشت کنکوری در مناطق سیل زده

محمد بطحائی عصر امروز دوشنبه در جلسه‌ای با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، معاونان و رؤسای نواحی چهارگانه اهواز به منظور بررسی مسائل دانش آموزان و فرهنگیان مناطق سیل زده با ابراز تأسف از اینکه سیلاب مردم زحمت کش خوزستان را دچار مشکل کرده اظهار کرد: امیدوار هستم که انشاالله این مشکل به سرعت برطرف شود و برای مردم استان خوزستان به ویژه در این ۱۴ شهرستانی که در معرض آسیب قرار گرفتند، نجات و آسایش حاصل شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف از سفر به خوزستان این بود که کمک‌ها، شرایط، امتیازات و امکانات خاصی که برای کمک به آموزش و پرورش در خوزستان برای کمک به سیل زدگان و آسیب‌های ناشی از سیل نیاز است را در اختیار قرار داده شود.

بطحائی با تأکید بر اینکه حل مشکل خوزستان اولویت اصلی دولت و همه دستگاه‌های حاکمیتی است، گفت: خوزستان خانه دوم هر ایرانی است و همه ایران به خوزستان مدیون و در کنار این استان قرار دارد.

وی ادامه داد: مردم قهرمان خوزستان و فرهنگیان این استان باید اطمینان داشته باشند که در این شرایط به هیچ عنوان تنها نیستند چون در آموزش و پرورش یک خانواده هستیم؛ شرایط سختی که همکاران ما در آموزش و پرورش استان خوزستان با آن مواجه شدند، برای همه است.

وزیر آموزش و پرورش خبر داد: برای اینکه بتوانیم هرچه سریع‌تر کمک‌های خود را به مناطق آسیب دیده انجام دهیم در مرحله اول تعدادی از استان‌های کشور به عنوان استان‌های معین آموزش و پرورش خوزستان تعیین شدند. همچنین یک کارگروه ویژه در حوزه ستادی تشکیل و نماینده‌ای برای ارتباط با آن در وزارت تعیین کردیم.

بطحائی ادامه داد: چهار استان به عنوان استان‌های معین استان خوزستان تعیین شده است و یکی از معاونین من به عنوان رئیس این استان‌ها و هماهنگ کننده استان‌های معین تعیین شده و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که به صورت هماهنگ و منسجم امکانات لازم برای برون رفت از این مسائل و مشکلاتی که در استان حادث شده اختصاص پیدا کند و به سرعت کار را جلو ببریم.

وی بیان کرد: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان این اطمینان خاطر و این آرامش را به همکاران من در آموزش و پرورش استان بدهید که با همه امکانات، تجهیزات و مقدورات وزارت برای خدمت رسانی به آنها حاضر خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر این مسئله ادامه پیدا کند و آن گونه که نگران هستیم، موضوع جدی شود مراکز خاص اسکان همکاران فرهنگی را با پیش بینی قبلی در چهار منطقه استان راه اندازی و فرهنگیان را اسکان خواهیم داد؛ همچنین با ارسال امکانات لازم و تخصیص اعتبارات نسبت به خدمات رسانی برای حفظ آرامش فرهنگیان در معرض این آسیب اقدام می‌کنیم.

بطحائی با اشاره به اینکه استان‌های معین برای برپایی مراکز اسکان فرهنگیان خوزستان خبر داد: فرهنگیان این استان نیز باید با فراخوان و اطلاع رسانی در نقاط پیش بینی شده اسکان پیدا کنند چون خدمات رسانی در این مراکز ویژه و خاص اسکان فرهنگیان آسان‌تر خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر این شرایط ادامه پیدا کند، به نظر می‌رسد که همه تمرکز را باید روی دوره متوسطه دوم به ویژه پایه دوازهم بگذاریم چون دانش آموزان در حال آماده شدن برای آزمون کنکوری هستند که سرنوشت آنها در گروی آن خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس پیش بینی‌های قبلی باید این اطمینان خاطر را به آنها بدهیم که شرایط حاکم بر استان حقی از آنها ضایع نمی‌شود و نباید نگران شرکت در امتحانات نهایی و یا تأثیر آن بر کنکور باشند؛ شرایط و مصوبات را فراهم می‌کنیم که دانش آموزان از این شرایط لطمه نخورند.

برگزاری اردوهای آزمایشی و جبرانی

بطحائی با اعلام خبر پیش بینی برای برگزاری اردوهای آزمایشی و جبرانی گفت: اردوی آموزشی برای پایه دوازدهم به صورت متمرکز یا غیرمتمرکز در نقاط امن استان برگزار و حتی اگر لازم باشد، مدرس از تهران اعزام و امکانات بیتوته شبانه روزی را برای دانش آموزان فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره به رایزنی با وزیر علوم برای لطمه نخوردن به کنکور دانش آموزان مناطق سیل زده اظهار کرد: تسهیلاتی را برای دانش آموزان پایه دوازدهم که داوطلب ورود به دانشگاه هستند اندیشیده شده تا دچار مشکل نشوند؛ برای امتحانات نهایی پیش بینی‌های مختلفی از جمله اینکه اگر دانش آموزی در خرداد ماه امکان حضور در امتحانات را نداشته یا عملکرد تحصیلی پایینی داشت در شهریور ماه شرکت و نمرات این ماه را برای خرداد محاسبه می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بسیج همه امکانات و مصوبات به منظور پیشگیری از بروز مشکل برای دانش آموزان داوطلب شرکت در کنکور سراسری بیان کرد: پیش بینی‌هایی صورت گرفته که اگر راه یافتگان به دانشگاه به دلیل مشکلات ناشی از سیل امکان شرکت در دانشگاه را نداشتند، جای آنها محفوظ و در بهمن ماه (نیمسال دوم) تحصیل خود را در دانشگاه ادامه دهند.

بطحائی خبر داد: بازسازی مدارس را به محض اینکه به شرایط باثباتی برسیم، آغاز می‌کنیم و کار مدارس نیازمند به بازسازی حتماً در تابستان انجام می‌شود ولی اگر نتوانیم مدارس نیازمند بازسازی و تخریب را تا مهر ماه مهیا کنیم از فضاهای موقت و جایگزین استفاده و کانکس‌ها را برای استان ارسال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: با بررسی در استان نقاطی که امکان تجمیع مدارس وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم؛ هرچند در استان خوزستان متأسفانه از حیث فضای آموزشی با مشکل حاد وجود داریم.

وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد: در استان گلستان که از مناطق آق قلا و گمیشان بازدید داشتم، بسیاری از مدارس امکان افزایش تراکم داشت و می‌توانستیم کلاس‌ها را به صورت پرجمعیت یا دوشیفت برگزار کنیم ولی در خوزستان به دلیل سختی مسائل فضاهای آموزشی یک سری از این امکانات وجود نداشت.

بطحائی در پایان با اشاره به در دستور کار بودن ارسال کتاب، لوازم التحریر، پوشاک و لوازم شخصی اظهار کرد: این جلسه را به عنوان اولین جلسه برای بررسی مسائل خوزستان تلقی می‌کنم و اگر لازم شد و به جایی رسیدیم که نیاز شد این کارگروه با مسئولیت معاون من به عنوان نماینده تام الاختیار به صورت مستمر به خوزستان سفر و تصمیم گیری های لازم را انجام خواهد داد.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها