کارشناس مسائل سیاست خارجی:

به اذعان ترامپ، داعش توسط آمریکا تاسیس شد/ لقب تروریستی شایسته خود آمریکاست

یک کارشناس سیاست خارجی درباره اینکه آمریکا سپاه را یک واحد تروریستی نامیده گفت: این لقب تروریستی بیش از هر نهاد و دولتی شایسته دولت آمریکا است.

به اذعان ترامپ، داعش توسط آمریکا تاسیس شد/ لقب تروریستی شایسته خود آمریکاست

مسعود رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و‌ گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا اظهار کرد: آمریکا با این اقدام خودش نشان داد که همچنان کینه بسیار شدیدی نسبت به ایران و ایرانیان دارد.
وی افزود: آمریکایی‌ها به خاطر اینکه پایگاه بزرگ خود و منافع اقتصادی کلان خود را در منطقه با حضور جمهوری اسلامی ایران از دست دادند، همواره از انقلاب ایران عصبانی بودند و در طول زمان باتوجه به اینکه انقلاب اسلامی در مقابل آنها ایستادگی کرده است و به عنوان الگویی برای ملت‌های دیگر قرار گرفته است عصبانیت‌شان از ایران هنوز برقرار است.
این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: سپاه پاسداران هم از جمله نیروها و سازمان‌هایی است که از ابتدای تاسیس در اول انقلاب خدمات بسیار بزرگی را در زمینه تامین امنیت ملی ایران و مقابله با متجاوزان انجام داده است و در عرصه‌های سازندگی اقدامات چشمگیری انجام داده است.
رضایی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در عرصه بین‌المللی در مقابله با داعش رویکرد موفقی داشته است، خاطرنشان کرد: به اذعان خود دونالد ترامپ داعش توسط دولت آمریکا در منطقه تاسیس وحمایت شد و سپاه توانست با اقدامات خودش داعش را محکوم کند و امنیت را به منطقه برگرداند بنابراین هم مردم ایران با انقلاب خودشان و‌ هم سپاه پاسداران با رویکردهایی که داشته توانسته در مقابله با توطئه‌های آمریکا ایستادگی کند از این رو اقدام امروز آمریکا نشام می‌دهد که این کشور با منافع ملی ایران مخالف است.
وی تاکید کرد: درباره اینکه آمریکا سپاه را یک واحد تروریستی نامیده این لقب تروریستی بیش از هر نهاد و دولتی شایسته دولت آمریکا است.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آن کشوری که با بمب اتم صدها هزار نفر را به دود تبدیل می‌کند و حاضر به عذرخواهی بعد از سال‌ها نیست از این رو لقب تروریستی شایسته این کشور و نیروهای نظامی این کشور است چراکه بسیاری از گروه‌های تروریستی مورد حمایت این کشور هستند که مهم‌ترین آنها رژیم صهیونیستی است که در سرکوب کودکان و زنان ید طولانی دارد.
رضایی درباره تبعات این تصمیم آمریکا برای سپاه پاسداران اظهار کرد: آمریکا درصدد قطع ارتباط دولت‌ها و نهادها با سپاه است اما اجرای این موضوع بستگی به این دارد که دیگر کشورها و نهادها تاچه حد خودشان را ملزم به حرف‌شنوی از آمریکا بداند اما ما امیدواریم این کشورها خود را تسلیم آمریکا نکنند.
وی تصریح کرد: آمریکا تلاش می‌کند خود را به عنوان رئیس جهان معرفی کند از این اگر کشورها و سایرنهادها از این کشور تبعیت کنند خودشان در معرض همین اتفاقات خواهند بود چراکه آمریکا در جهت سلطه‌گری در جهان گام برداشته است.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه همه کشورهای جهان به خصوص کشورهای حاضر در نیمه کره شرقی باید نسبت به رویکردهای آمریکا هوشیار باشند خاطرنشان کرد: منفعت آمریکا در تروریست خواندن سپاه این است که آنها درصدد تضعیف سیاسی، نظامی و اقتصادی سپاه هستند تا نیروهای سپاه نتواند با توطئه‌های آنها در منطقه و جهان مقابله کنند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمدعلی زلفی
    0

    باسلام آمریکا واقعا ازنیروهای ایران مخصوصاً ازسپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وحشت دارد چون دراین مدت که درسوریه بود توازن قوا را تا این حد ازنزدیک احساس نکرده بود درمیدان واقعی که همون سوریه باشه دید که نه اوضاع قارشمش هست گفت چه کنم که این نیروی عظیم با اقتدار را کمی محدود کنم اصلا نباید چهارتا مسؤل غربی را آدم حساب کنن خدا با حق خواهد بود چون وعده داده

  • محمد داودآبادی
    0

    سلام خداقوت ایام میلاد انوار علوی است و روز پاسدار و جانباز و و سپاه نور چشم ماست ترامپ از عصبانیت بمیر اینقدر شعارهای دروغتان از حقوق بشر و آزادی و تروریست و حمایت از مظلوم و و واضح شده که یک نیروی رسمی و نابود کننده داعش پرورس یافته خودتان را حامی تروریست مینامید ؟! وای و اف بر شما توقع دارید دروغهایتان را بپذیریم ما که از اول میدانستیم دروغ گوییت ولی بادست خودتان سندش را امضاء کردید سپاه عشق مظلومین است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها