واکنش ها به تروریستی خواندن سپاه توسط آمریکا/ مقابله به مثل کنیم

اعلام خبر قرار گرفتن نام سپاه در لیست تروریستی دولت آمریکا از چند روز گذشته با واکنش هایی همراه بود.

واکنش ها به تروریستی خواندن سپاه توسط آمریکا/ مقابله به مثل کنیم

به گزارش خبر فوری ، خبرگزاری یورونیوز در خبری فوری اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

رویترز و وال‌استریت ژورنال قبلا از جدی شدن تصمیم دولت ایالات متحده مبنی بر معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه تروریستی خبر داده بودند.

با اتخاذ چنین تصمیمی این برای اولین بار خواهد بود که ایالات متحده رسما نیروی نظامی یک کشور دیگر را سازمانی «تروریستی» قلمداد می کند.

اما این خبر در داخل ایران با واکنش هایی در جهت حمایت از پاسداران انقلاب اسلامی همراه بود.

واکنش فرماندهان سپاه

سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اقدام احتمالی امریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی، گفت: در صورت چنین حماقتی، آمریکا آرامش امروز را در منطقه نخواهدداشت. ( بیشتر بخوانید )

سردار کوثری درباره اینکه چرا دشمنان با سپاه سر عناد و دشمنی دارند؟ بیان کرده بود: آمریکا اگر علیه سپاه اقدام کند پشیمان خواهد شد و ادامه داد ریشه شایعات علیه سپاه را باید در دشمنی‌های دشمنان جستجو کرد. به هر حال به دلیل شکست‌هایی که دشمنان از سپاه خورده‌اند رسانه‌های بین‌المللی در دست آمریکایی ها، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها است. ( بیشتر بخوانید )

سردار پاشا محمدی معاون اجرایی بسیج با بیان اینکه اگر سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند، منافع آمریکا در منطقه و جهان به خطر می‌افتد گفت: امیدوارم عاقل باشند وچنین اقدام نابخردانه‌ای انجام ندهند. ( بیشتر بخوانید )

سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه با اشاره به اقدام احتمالی ایالات متحده آمریکا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، این اقدام را مانند سایر شرارت های آمریکا محکوم به شکست دانست و خاطرنشان کرد: شایسته است که وزارت محترم امور خارجه و شوراي عالي امنيت ملي، مقابله به مثل کنند. ( بیشتر بخوانید )

واکنش نمایندگان از جناح های مختلف

فرج‌الله رجبی، نماینده شیراز تاکید کرده بود: مدیریت بحران نمی‌تواند تابع کنش‌های سیاسی باشد چون جان و مال مردم در خطر است. هر کسی در هر مقامی تعارض بین سیاسیون و نظامیان را تقویت می‌کند در واقع سد امید مردم را می‌شکند. ( بیشتر بخوانید )

چمران فعال اصولگرا نیز گفته بود: جای تعجب بسیار دارد که تروریست‌ترین حکومت روی زمین که پایه‌گذار گروه‌های تروریستی چون داعش و القاعده بوده ، نیروی نظامی و رسمی یک کشور را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد. ( بیشتر بخوانید )

اسدلله عباسی عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: سپاه، حزب‌الله لبنان و محور مقاومت میدان‌دار مبارزه با صهیونیست‌های اشغالگر و تروریست‌ها هستند. ما نمایندگان مجلس با تمام وجود از این نهاد دفاع و حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دشمنان قسم خورده نظام به خطوط قرمز ما نزدیک شوند. ( بیشتر بخوانید )

واکنش اعضای کمیسیون امنیت ملی

علاء‌الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از تهیه طرح دوفوریتی قوه‌مقننه برای مقابله با طرح کنگره آمریکا خبر داد و گفت: در صورت قرارگرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی ارتش آمریکا را به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی خواهیم کرد. ( بیشتر بخوانید )

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا نمی‌تواند آسیبی به سپاه پاسداران وارد کند چرا که منشأ اقتدار و توانمندی آن، داخلی است نه بیرونی به همین جهت این مسئله ضرری را متوجه سپاه نمی‌کند. ( بیشتر بخوانید )

واکنش سفیر ایران در لندن

ترامپ با اعلام نام سپاه به عنوان گروه تروریستییکی از احمقانه ترین تصمیات سیاسی ود را اتخاذ نمود اینجا بخوانید

واکنش سخنگوی دولت اصلاحات به اقدام آمریکا علیه سپاه/ از نیروی نظامی خود حمایت می کنیم بیشتر بخوانید


تحلیل ظریف از اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه/هدیه انتخاباتی به نتانیاهو اینجا ببنید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدام آمریکا در مورد تروریستی خواندن سپاه احتمال تصویب نکردن fatf را در مجمع تشخیص قوی‌تر کرد.غلامرضا مصباحی مقدم نماینده سابق مجلس گفت: ما قانونی در مجلس شورای اسلامی را در گذشته تصویب کردیم که هر اقدام خصمانه‌ای از سوی دشمن موجب عمل متقابل و مقابله به مثل از ناحیه ایران شود. بیشتر بخوانید

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در یک یادداشت اینستاگرامی با تاکید بر این‌که «بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد» نوشت: اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین نشانه شکست سیاست آن کشور در فشار علیه ملت ایران و تحریم های مالی و پولی طی یکسال گذشته، خصوص شکست سنگین دهه اول فروردین 98است. اگر امید جدی به موفقیت سیاستهای گذشته داشت طبیعتا به این کار خطرناک متوسل نمیشد. بیشتر بخوانید

وزیر خارجه کشورمان در نامه ای به رئیس جمهور پیشنهاد کرد که شورای عالی امنیت ملی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام را در فهرست گروه های تروریستی از نظر ایران قرار دهد. بیشتر بخوانید

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها