آسیب سیل به ۵۳۸ مدرسه خوزستان

وزیر آموزش و‌پرورش از آسیب سیل به ۵۳۸ مدرسه در استان خوزستان و اسکان بیش از دو هزار خانوار در ۲۰۷ مدرسه استان خبر داد.

آسیب سیل به ۵۳۸ مدرسه خوزستان

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه مدیریت بحران جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام کرد: 538 مدرسه خوزستان بر اثر سیل آسیب دیدند و تاکنون بالغ بر دو هزار و 408 خانوار در 207 مدرسه استان اسکان داده شدند.

وی افزود: حجم بسیاری از کار اسکان اهالی مناطق سیل‌زده در خوزستان بر عهده آموزش و پرورش است و این مجموعه با تمام امکانات در دسترس خود به میدان آمده است.

بطحایی در ادامه با برشمردن مهمترین اقدامات مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان در ستاد مدیریت بحران استان، خاطرنشان کرد: اسکان مناسب سیل‌زدگان در بیش از 200 مدرسه، ارائه بسته‌های غذایی و بهداشتی به این افراد و برگزاری برنامه فرهنگی برای دانش‌آموزان سیل‌زده از جمله این اقدامات است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش از هیچ تلاشی برای خدمت‌رسانی به اهالی مناطق سیل‌زده دریغ نخواهد کرد.

تخریب مدارس 53 هزار دانش‌آموز

همچنین محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: 14 منطقه آموزش و پرورش خوزستان با پدیده سیل درگیر هستند و به برخی مدارس آسیب جدی وارد شده است.

وی افزود: سیل باعث تخریب 103 مدرسه و یک اردوگاه دانش‌آموزی در استان خوزستان شده است. در عین حال538 مدرسه نیز در اثر وقوع سیلاب با آسیب دیده‌اند. مدارس 53 هزار و 364 دانش‌آموز در استان خوزستان بر اثر سیل تخریب شده یا آسیب دیده‌اند و لازم است این مدارس به سرعت مورد بازسازی و ترمیم قرار بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه 207 مدرسه، یک اردوگاه و یک سالن ورزشی در آموزش و پرورش خوزستان به اسکان سیل‌زدگان اختصاص یافته است، افزود: تا کنون 2هزار و 408 خانوار در مراکز اسکان اضطراری آموزش و پرورش خوزستان اسکان داده شدند.

تقی‌زاده با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع سیل ستاد امداد فرهنگیان در آموزش و پرورش خوزستان تشکیل شد، گفت: در این ستاد اقلام مورد نیاز خانواده‌های سیل‌زده جمع‌آوری به هلال احمر و ستادهای اسکان اضطراری ارسال می‌شود.

مشارکت فرهنگیان برای تهیه غذای سیل‌زدگان

وی راه‌اندازی آشپزخانه ویژه پخت غذا برای سیل‌زدگان را از دیگر اقدامات حمایتی آموزش و‌ پرورش از سیل زدگان خوزستانی دانست و افزود: فرهنگیان استان در آشپزخانه هایی که غذای مورد نیاز سیل‌زدگان را تامین می کنند، حضور فعالی دارند.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها