تشویق کودک به هنگام غذا خوردن ممنوع

یک روانشناس کودک گفت: وقتی کودک شما غذا نمی‌خورد به یاد داشته باشید هرگز او را تشویق نکنید چرا که غذا خوردن کودک کار خارق العاده‌ای نیست.

تشویق کودک به هنگام غذا خوردن ممنوع

زهرا امام روانشناس کودک در خصوص بد غذایی کودکان اظهار کرد: در حضور کودک از بد غذایی کودک خود با دیگران صحبت نکنید چرا که این مسئله کودک را حساس‌تر میکند و باعث می‌شود لجبازی‌های بیشتری در مقابل غذا خوردن انجام دهد.

این روانشناس گفت: اولین معلم تغذیه کودک مادر است کودکان در شروع استفاده از غذا‌های کمکی تصوری از طعم‌ها ندارند در درجه اول مادران هستند که باعث شکل‌گیری ذائقه‌ی فرزندان خود می‌شود.

وی افزود: اگر از همان ابتدا هم‌های خوراکی‌های چرب و شور یا شیرین را به کودک خود کشانده باشید که کودک سه یا چهار ساله شما سبزیجات آب پز را بدون بهانه گیری بخورد.

امام تصریح کرد: کودکان از طریق پدر و مادر خود کوچکترین رفتار آن‌ها را تقلید می‌کند بنابراین عادت‌های بد غذایی خانواده همیشه بر کودکان تاثیر می‌گذارد پس بد غذایی کودکان انعکاس روش نادرست تغذیه‌ای والدین است.

تشویق کودک به هنگام غذا خوردن ممنوع

این روانشناس بیان کرد: وقتی کودک شما غذا نمی‌خورد به یاد داشته باشید هرگز او را تشویق نکنید و پاداشی در ازای غذا خوردن آن بدهید و ابراز خوشحالی نکنید چرا که غذا خوردن کودک کار خارق العاده‌ای نیست که لازم به تشویق و پاداش باشد.

وی در ادامه افزود: کودک باید بداند غذا خوردن برای حفظ سلامتی است نه اینکه پدر و مادرش خوشحال و در ازای این خوشحالی پاداشی به او دهند.

این روانشناس در نهایت خاطرنشان کرد: اگر کودک متوجه شود غذا خوردن او چقدر اهمیت دارد و یا حتی بد غذایی او چه تاثیراتی را بر والدین می‌گذارد گاهی شروع به لجبازی‌های مخصوص خود می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها