رئیس کمیته امداد اعلام کرد:

23 میلیارد تومان کمک نقدی بلاعوض به مددجویان سیل‌زده پرداخت می‌شود/ 15 هزار خانواده لرستانی تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند

رئیس کمیته امداد گفت: تاکنون ۲۳ میلیارد تومان کمک نقدی بلاعوض معادل دو ماه مستمری به مددجویان سیل‌زده در استان‌های مختلف پرداخت شده است.

23 میلیارد تومان کمک نقدی بلاعوض به مددجویان سیل‌زده پرداخت می‌شود/ 15 هزار خانواده لرستانی تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، سیدپرویز فتاح با حضور در مناطق سیل‌زده استان لرستان، از وضعیت مددجویان سیل‌زده در پلدختر بازدید کرد و افزود: تاکنون ۲۰ هزار خانواده مددجوی کمیته امداد در استان لرستان از سیل اخیر دچار آسیب شده‌اند و تعداد خانواده‌های خسارت‌دیده مددجویان از سیل، در سراسر کشور بیش از ۶۰ هزار خانواده است.

وی به میزان کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکار ایران تا روز گذشته ۴۳ میلیارد تومان برای سیل‌زدگان کشور به کمیته امداد کمک کرده‌اند که از این رقم ۲۰ میلیارد تومان نقدی و ۲۳ میلیارد تومان کمک کالایی بوده است.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: از محل کمک‌های مردمی به امداد، تاکنون ۱۱,۵ میلیارد تومان کمک نقدی به سیل‌زدگان استان لرستان پرداخت شده است که این رقم برای هر خانواده مددجو معادل دو برابر مستمری تا سقف یک میلیون تومان است.

فتاح میزان کمک نقدی به مددجویان سیل‌زده در سراسر کشور را ۲۳ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و منابع کمیته امداد بوده است. همچنین وسایل اهدایی مردم نیکوکار برای سیل‌زدگان در حال توزیع است و به محض تخلیه آب و گل و لای از منازل، تکمیل می‌شود.

رئیس کمیته امداد با تشکر از مردم نیکوکار سراسر کشور برای ارائه کمک‌های خود به این نهاد، خاطرنشان کرد: این اطمینان را می‌دهم که تمامی کمک‌ها با سرعت به دست مردم سیل زده می‌رسد.

وی به خدمات کمیته امداد برای افراد خارج از حمایت این نهاد اشاره کرد و گفت: براساس برآوردهای انجام شده، ۱۵ هزار خانواده در استان لرستان به طور موقت تحت حمایت امداد قرار می‌گیرند و از خدمات دریافت وسایل ضروری زندگی و تعمیر و احداث مسکن برخوردار خواهند شد.

رئیس کمیته امداد از پرداخت وام قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی به همه مددجویان آسیب دیده از سیل خبر داد و تاکید کرد: این وام با حداکثر سرعت و ضمانت آسان به همه نیازمندان آسیب‌دیده از سیل که حتی تحت حمایت کمیته امداد نیست، ارائه می‌شود.

سیدپرویز فتاح همچنین در این سفر در دیدار با آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، به ضرورت تامین معیشت آسیب‌دیدگان از سیل اشاره کرد و گفت: علاوه بر پرداخت کمک نقدی بلاعوض معادل دوماه مستمری به مددجویان سیل‌زده، مستمری فروردین این خانواده‌ها با افزایش ۲۰ درصدی در پایان فروردین به حساب مددجویان واریز می‌شود.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نیز در این دیدار از ایفای نقش موثر کمیته امداد در یاری رساندن به سیل‌زدگان تقدیر کرد و خواستار توجه به بازسازی مسکن و تامین لوازم منزل آسیب‌دیدگان از سیل شد.

امام جمعه خرم‌آباد به آسیب‌های گسترده سیل در همه نقاط استان اشاره کرد و افزود: کمیته امداد در کنار برنامه‌های ساخت مسکن و احیای اشتغال مجریان طرح‌های اقتصادی، به مسایل فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت به ویژه تامین کتب و لوازم‌التحریر دانش آموزان و دانشجویان اهتمام داشته باشد.

رئیس کمیته امداد در ادامه بازدید از مناطق سیل زده، در شهرستان پلدختر با استاندار لرستان دیدار کرد.

وی در این جلسه به آسیب‌های وارده به فضای کسب و کار و اشتغال مددجویان امداد اشاره کرد و گفت: تسهیلات اشتغال پرداخت شده توسط این نهاد که دچار آسیب شده است، بدون تشریفات اداری استمهال شده و برای ایجاد مشاغل جدید از ۲۰ تا ۵۰ میلیون وام توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد به تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی در مرحله اول به سیل زدگان اشاره کرد و افزود: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه با قید فوریت در اختیار متقاضیان پرداخت می‌شود.

فتاح به ارسال کمک‌های جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد برای سیل‌زدگان اشاره کرد وگفت: تاکنون ۳۰ کامیون حامل مواد خوراکی، البسه، پتو، چادر و اقلام امدادی بین سیل‌زدگان استان توزیع شده و علاوه بر آن ۱۰ هزار پتو، دوهزار تخته فرش، ۱۷ هزار متر موکت و دو هزار بسته لوازم خانگی برای مددجویان سیل‌زده استان تامین شده است.

موسی خادمی، استاندار لرستان نیز در این دیدار، با اشاره به نقش موثر کمیته امداد در جبران خسارت سیل‌زدگان و ساخت مسکن مددجویان گفت: حضور نهادهای انقلابی در کنار دولت، سرعت خدمت‌رسانی و بازسازی را افزایش داده است.

استاندار لرستان خواستار توجه کمیته امداد به مددجویان آسیب دیده از سیل در همه نقاط استان شد و گفت: بیشترین خسارات وارده مربوط به زیرساخت‌های اصلی و منازل سیل‌زدگان در شهرستان‌های پلدختر، چگنی و نورآباد به وجود آمده است.

وی در بازدید از منطقه سیل‌زده معمولان هم با بیان اینکه ۵۰۰ خانواده مددجوی این شهرستان از سیل آسیب دیده‌اند، اظهار کرد: با وجود برخی مشکلات، امدادرسانی اولیه به سیل زدگان به خوبی در حال انجام است و در ادامه باید کسب و کار مردم احیا و منازل مسکونی تعمیر و احداث شود. وضعیت مزارع آسیب دیده از دغدغه های اصلی مردم است و دولت باید اعلام کند که چه حمایت‌هایی برای مردم سیل‌زده پیش‌بینی کرده است.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: مددجویان آسیب‌دیده در استان لرستان دغدغه تامین لوازم خانگی و احداث و تعمیر مسکن خود را نداشته باشند زیرا کمیته امداد این موارد را پوشش خواهد داد و منازل بهتر از قبل ساخته خواهد شد.

منبع: سایت خبری کمیته امداد

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها