رئیس‌جمهوری سابق تونس: امارات، عربستان و مصر محور شرارت عربی هستند

رئیس جمهوری سابق تونس کشورهای امارات، عربستان و مصر را محور شرارت عربی و حفتر را دست نشانده آنها برای نابودی بهار عربی توصیف کرد.

رئیس‌جمهوری سابق تونس: امارات، عربستان و مصر محور شرارت عربی هستند

المنصف المرزوقی، رئیس جمهوری سابق تونس در مصاحبه با شبکه خبری الجزیرة اظهار کرد: آنچه امروز در لیبی شاهد آن هستیم، آخرین تلاش‌ها برای زنده به گور کردن بهار عربی است.

المرزوقی در توصیف خلیفه حفتر، سرتیپ بازنشسته لیبی که عملیاتی را علیه طرابلس آغاز کرده، گفت: او توسط محور شرارت عربی یعنی امارات، عربستان و مصر که در راستای منافع اسرائیل و غرب از هر راهی برای مقابله با بهار عربی تلاش می‌کنند، اجیر شده است.

رئیس جمهوری سابق تونس افزود: بهار عربی با جنگ داخلی در سوریه، جنگ در یمن و کودتا در مصر نابود شد، در تونس نیز بهار عربی با بودجه‌ها و رسانه‌های فاسد از بین رفت و تلاش‌های حال حاضر محور شرارت عربی به سوی لیبی است و آنها برای نابودی بخشی از این انقلاب تلاش می‌کنند.

او در ادامه این مصاحبه ضمن تاکید بر اینکه ملت‌های عربی باید حقوق خود را با تلاش‌های خود باز گردانده و خودشان برای آزادی‌شان تلاش کنند، گفت: قدرت‌های بزرگ جهان با کشورهای محور شرارت عرب همدست شده‌اند و برای آنها آزادی‌های عربی اهمیتی ندارند به همین علت نیز نباید به آنها اعتماد کرد.

المرزوقی ادامه داد: جامعه جهانی در چنگال قدرت‌های بزرگ است و آزادسازی ملت‌های عربی آخرین مساله‌ای است که برایش اهمیت دارد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها