روزنامه حزب کارگزاران: صحت مدرک دکترای نوبخت هنوز ابهام دارد

روزنامه سازندگی در شماره امروز خود در مطلبی به حواشی این روزهای فضای مجازی پیرامون تشکیک در صحت مدرک دکترای محمدباقر نوبخت پرداخته است.

روزنامه حزب کارگزاران: صحت مدرک دکترای نوبخت هنوز ابهام دارد

روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران در شماره امروز (دوشنبه 19 فروردین)‌ با انتشار مطلبی با عنوان "نوبخت زیر تیغ اقتصاددانان" به حواشی این روزهای فضای مجازی مبنی بر تشکیک در صحت مدرک دکترای رئیس کنونی سازمان برنامه و بودجه پرداخته است.

سازندگی در ابتدای مطلب خود می‌نویسد: "محمدباقر نوبخت مرد شیک‌پوش دولت، این روزها از سوی برخی چهره‌های اقتصادی زیر فشار است. آن‌ها مدرک دکترای او را زیر سوال برده‌اند اگرچه هم وزارت علوم و هم سازمان برنامه و بودجه مدرک دکترا را تایید کردند اما اقتصاددانان این توضیحات را کافی ندانسته‌اند."

ارگان حزب کارگزاران ادامه می‌دهد: "نوبخت به پشتوانه دکترای اقتصاد خود، رئیس برنامه و بودجه شد، اما همین دکترای اقتصاد برای آقای نوبخت دردسر تازه‌ای شده که برخی آن را پیراهن عثمان کرده و در مقایسه وی با علی کردان، وزیر دولت احمدی‌نژاد خواستار برکناری او به دلیل مدرک جعلی شده‌اند."

سازندگی آغازگر گمانه‌زنی‌ها درباره صحت مدرک نوبخت را انتقاد یکی از اقتصاددانان کشور دانسته و به نقل از این اقتصاددان آورده است: " آقای نوبخت از روز اولی که آمد به عنوان دانش آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه پیزلی معرفی شد. این در حالی است که دانشگاه پیزلی وجود ندارد. یک دانشگاه وجود دارد به نام دانشگاه غرب اسکاتلند (university of the west scotland)که پردیسی دارد در شهر کوچکی به نام پیزلی؛ کل دانشگاه غرب اسکاتلند رشته اقتصاد ندارد. فقط یک مدرسه کسب و کار دارد مدرک MBA می دهد و بالاترین مدرک هم که ارائه می‌دهد همان MBA است، یعنی درجه کارشناسی ارشد. من نمی‌دانم ایشان چگونه دکترا گرفته است.

در ادامه این مطلب آمده‌ است: "اظهارات این اقتصاددان بلافاصله با واکنش سازمان برنامه بودجه روبرو شد و آنها در جوابیه این ادعا را نادرست خوانده‌اند. در بیانیه سازمان برنامه و بودجه آمده است که دانشگاه پیزلی از قرن 19 وجود داشته و از سال 2007 پس از گسترش به دانشگاه غرب اسکاتلند تغییر نام یافته است. وزارت علوم نیز بر صحت مدرک نوبت صحه گذاشته است.

اما به گفته روزنامه سازندگی، این‌بار محمد طبیبیان یکی از اقتصاددانان مشهور کشور بود که صحت اظهارات بیانیه صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه را زیر سوال می‌برد:

"آیا آن دانشگاه اصولا رشته اقتصاد دارد؟ (در فهرست برنامه‌ها دکترای اقتصاد نیست) چگونه این پایان‌نامه که در منابع اینترنتی با نام ایشان منتشر شده، نه مشخصات اساتید مشاور و نه سربرگ و مارک دانشگاه و نه صورت جلسه دفاعیه در آن موجود است بگذریم از مطالب آن هم که در سطح این نیست که حتی یک دانشگاه ضعیف بین المللی هم قبول کند."

سازندگی در پایان مطلب خود خاطرنشان می‌کند: "گرچه در نهایت وزارت علوم در بیانیه‌ای مدرک تحصیلی دکتر نوبخت و اعتبار دانشگاه محل تحصیل را تایید کرده است ولی به نظر می‌رسد در افکار عمومی این مسئله هنوز با ابهاماتی مواجه است."

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها