روایت روزنامه الرایه از پیروزی قطر مقابل عربستان و امارات این بار در AFC

روزنامه الرایه قطر در تحلیلی از نتایج انتخابات کنگره AFC ناکامی دو کشور محاصره کننده عربستان و امارات را در این رویداد اتفاقی دردناک و شکستی بزرگ برای این ائتلاف توصیف کرد.

روایت روزنامه الرایه از پیروزی قطر مقابل عربستان و امارات این بار در AFC

در یادداشت روزنامه الرایه قطر آمده است: کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا دولت‌های محاصره کننده (عربستان و امارات) را در محاصره‌ای سخت قرار داد و برای آنها اتفاقی بسیار دردناک بود. هیئت قطری با پیروزی و سربلندی از اجلاس کنفدراسیون فوتبال آسیا بازگشت. در این انتخابات سعود المهندی به عنوان نائب رئیس AFC انتخاب شد و با اکثریت قاطع آراء همچنین یک کرسی ارزشمند را در فیفا کسب کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: در واقع موفقیت فدراسیون قطر در حالی حاصل شد که دو کشور عربستان و امارات تمام تلاش خودشان را برای شکست دادن نمایندگان ما به کار گرفته بودند اما هیچ سهمی در این موفقیت‌ها نداشتند و در این میدان هم یک بار دیگر شکست خوردند. عربستان و اماراتی هیچ‌کدام از کرسی‌های AFC و فیفا را در این اجلاس به دست نیاوردند که این شکستی بی‌سابقه در دو دهه گذشته برای آنها بود. در مقابل پیروزی و موفقیت قطر گام مهمی در مسیر میزبانی از رقابت‌های جام جهانی 2022 به شمار می‌رود. این بار هم تحرکات طرف مقابل حاصلی نداشت و این هیئت قطری بود که با تیزهوشی و آینده‌نگری اقدامات دو کشور مقابل را به خوبی پیش بینی کرد و به خواسته‌اش رسید.

روزنامه واشنگتن پست نیز در این خصوص نوشت: مهندی رقبای خودش از دو کشور محاصره کننده را شکست داد. همانطور که پایگاه خبری فاکس در گزارشی از این نشست با اشاره به این موضوع می نویسد: قطر دشمنانش را شکست داد و کرسی تاثیرگذارش در فیفا را پس گرفت.

بعد از محاصره اقتصادی قطر از سوی کشورهای عربی با ائتلاف عربستان و امارات درگیری‌ها و اختلافات دو جانبه به بالاترین سطح ممکن در عرصه رقابت‌های ورزشی رسید به طوری که بازی‌های قطر در مسابقات جام ملت‌های آسیای امارات نیز تحت تاثیر منازعات سیاسی قرار گرفت و البته قطری‌ها در بازی مقابل امارات و عربستان به پیروزی‌های مهمی دست یافتند و با اقتدار عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کردند.

منبع: تسنیم

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها