معاون وزیر راه و شهرسازی:

سرعت خروج آب در مناطق سیل زده افزایش یافت/ نیاز به 50 هزار مترمکعب لایروبی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با اضافه شدن بیل شناور از امروز سرعت تخلیه و خروج آب از شهرهای سیل زده افزایش یافته است.

سرعت خروج آب در مناطق سیل زده افزایش یافت/ نیاز به 50 هزار مترمکعب لایروبی

محمد راستاد در گفتگو با خبر فوری در حاشیه جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی گلستان در گرگان اظهار کرد: امروز از مناطق سیل زده آق قلا، بندرترکمن و گمیشان بازدید کردیم و الان تمرکز ما روی بهبود شرایط خروجی گرگانرود است.

راستاد افزود: تجهیزات لایروبی شامل دو دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه لایروب مکنده تیغه ای (کاتر ساکشن) هستند که این سه تجهیز بالغ بر هفت هزار و 500 متر مکعب از منطقه را لایروبی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که باید حدود 50 هزار متر مکعب لایروبی انجام دهیم تا به عمق مناسبی برای بهبود وضعیت خروج آب از دهانه گرگانرود برسیم.

به گفته وی، یک دستگاه بیل شناور نیز به این تجهیزات اضافه شده و از امروز توانستیم سرعت بالاتری به خروج آب ببخشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: از جاده ها و مسیرهای مواصلاتی بین شهرستان های درگیر سیل بازدید کاملی داشتیم و ضروری است در کوتاه ترین زمان ممکن از نظر بهبود دسترسی ها اقداماتی انجام و ساماندهی شود.

راستاد افزود: برقراری یک جریان مناسب آب هدف دیگر است که بر اساس آن مشکلات نقاط و محدوده ای از شهرهای آق قلا و گمیشان را در زمان کوتاه مشابه سایر نقاط شهر برطرف می سازد.

به گفته وی، نقاطی که کماکان دچار آبگرفتگی است باید با برنامه ریزی دقیق آن را به پایان رساند تا وضعیت مردم در آن نقاط بهبود یابد.

وی در خصوص میزان خسارات سیل به راه های استان گفت: برآورد اولیه که از میزان خسارت های وارد بر راه و ابنیه داریم حدود 370 میلیارد تومان است که بنا داریم در اسرع وقت تبعات این خسارات را اصلاح کنیم.

منبع: خبرفوری

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها