بارندگی در مشهد 30 میلیارد ریال خسارت به جا گذاشت

سرپرست فرمانداری ویژه مشهد گفت: بارندگی های شنبه شب به زیرساختهای راه روستایی، آب و برق این شهرستان 30 میلیارد و 100 میلیون ریال خسارت وارد کرد.

بارندگی در مشهد 30 میلیارد ریال خسارت به جا گذاشت

به گزارش مشهد فوری ، حیدر خوش نیت اظهارداشت:بر اساس گزارشهای دریافتی آسیب دیدگی تاسیسات و ترانسفورماتورهای برق در 2 محله آزاد شهر و سیدی مشهد منجر به قطع موقت برق در برخی مناطق این محلات شد و در مجموع خسارت وارده به تاسیسات برق این شهرستان 11 میلیارد و 600میلیون ریال برآورد گردید.
وی به ورود یک دستگاه خودرو ال.90 در مسیلهای خور سفلا در اطراف مشهد و آسیب دیدگی جزئی راننده آن اشاره کرد و اظهار داشت: بارندگی همچنین به 27 راه روستایی شنی و آسفالته در مناطق شرقی و جنوبی شهرستان مشهد خسارت وارد کرد که میزان این خسارت تاکنون 10 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی خسارات وارده به تاسیسات آبفای روستایی مشهد را نیز هشت میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: وجود بارگاه منور رضوی اهمیت شهر مشهد را دو چندان کرده است لذا تلاش ویژه ای برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی از سوی مسئولان این شهر صورت گرفت.
خوش نیت افزود: در این راستا اقدامات پیشگیرانه از جمله استقرار نیروهای امدادی، انتظامی، پلیس راهور و خدمات شهری در نقاط حساس و آسیب پذیر از سیل صورت گرفت و نسبت به باز بودن مسیلها اقدام شد.
وی اظهار داشت: با این حال بارشهای شدید چند ساعته در مشهد موجب آبگرفتگی برخی معابر و انسداد موقت زیرگذر میدان فجر در این شهر شد.
وی گفت: بر اساس اعلام آتش نشانی مشهد بارش شب گذشته به 109 واحد مسکونی و 11 واحد تجاری در این شهر خسارت وارد کرد و نیروهای این سازمان 154 عملیات مرتبط با بارندگی در شهر انجام دادند.
سرپرست فرمانداری مشهد افزود: تاسیسات آبفای شهری، اراضی کشاورزی و باغات شهرستان نیز از بارش های دیشب خسارت دید که میزان دقیق آن به محض برآورد خسارات از سوی دستگاههای متولی، اعلام خواهد شد.
نیم میلیون نفر از جمعیت 3.5 میلیون نفری شهرستان مشهد در 400 روستای این شهرستان سکونت دارند.
میانگین بارشهای شب گذشته در مناطق مختلف شهرستان مشهد 25 میلیمتر اعلام شده است.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها