در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

انتقاد تند رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی از عملکرد مجلس درباره سیل/ حاج‎بابایی: وزرایی که کار بلد نیستند باید از دولت کنار بروند/اداره مجلس دیمی و بدون برنامه است

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با انتقاد از عملکرد مجلس درباره حوادث اخیر گفت: قطعا باتوجه به مشکلاتی که در موضوع مدیریت حوادث در کشو وجود داشته است طرح استیضاح چند نفر از وزرا در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

انتقاد تند رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی از عملکرد مجلس درباره سیل/ حاج‎بابایی: وزرایی که کار بلد نیستند باید از دولت کنار بروند/اداره مجلس دیمی و بدون برنامه است

حمیدرضا حاج‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، در پاسخ به این سوال که چرا باتوجه به وقوع سیل در بسیاری از استان‎های کشور در ایام نوروز تعطیلات مجلس لغو نشد، اظهارکرد: بنده به عنوان یک نماینده مجلس از 29 اسفند تا پایان تعطیلات در حوزه انتخابیه خود و درستادهای بحران حضور داشتم و هیچ سفری نداشتم.

وی افزود: میزان مسئولیت‌پذیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره مسائل حوزه انتخابیه‎شان به خصوص در زمان وقوع حوادث طبیعی قطعا از چند منظر قابل اهمیت است اما نکته‎ای که باید صراحتا به آن اشاره کرد این است که حضور نمایندگان استان‌هایی چون لرستان، گلستان، خوزستان و شهرهای دیگری که در درگیر سیل بودند در حوزه انتخابیه‎شان ضروری بود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صحب قابل تامل دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که قطعا بعد از پایان تعطیلات نوروزی در پنجم فروردین مجلس می‎توانست باتوجه به اوضاعی که در کشور وجود داشت در جهت برگزاری جلسات علنی وارد عمل شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنده به شخصه از نداشتن برنامه در مجلس به شدت گله‌مند هستم ، خاطرنشان کرد: اگر جلسه امروز مجلس را بعد از 18 روز مورد بررسی قرار دهیم به خوبی متوجه حال مجلس خواهیم شد چرا که قرار بود امروز دو وزیر و یک معاون رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس حضور داشته باشند ولی به بهانه حضور در مناطق حادثه‎دیده از حضور در مجلس امتناع می‌کنند این به معنای این است که مجلس در راس امور نیست.

حاج‎بابایی تاکید کرد: حضور وزرا در مناطقی که درگیر سیل هستند خوب است اما حضور وزیر در استان‎هایی که درگیر سیل یا حوادث دیگری هستند در نقش یک مدیر است ولی قطعا حضور وی در مجلس روند دیگری دارد و در واقع عملکرد وی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از آنچه رویه دیمی و بدون برنامه ادره مجلس خواند، گفت: همه نمایندگان مجلس از عدم پاسخگویی نمایندگان انتقاد کردند اما متاسفانه تذکرات نمایندگان که دارای فوریت بود مورد توجه قرار نمی‎گیرد و جلسه مجلس به روند دیگری سپری می‎شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: مجلس اگر ابهت و در راس بودن خود را حفظ کند و تصمیم‎ساز باشد و از اتخاذ تصمیمات مدیریتی پرهیز کند قطعا ما با نتایج بهتری در قوه ‎مقننه روبه‌رو می‎شدیم.

حاج‎بابایی با بیان اینکه نمایندگان باتوجه به حوادث اخیر نتوانستند 3 مسئول دولتی را به مجلس بیاورند ، تصریح کرد: به نظر می‎رسد باتوجه به عملکرد برخی از وزرا استیضاح چند تن از وزیران در مجلس کلید بخورد و این اقدام به نظر من حق قانونی نمایندگان است و باید اجازه داده شود چند نفر از وزرای کم‎کار و کسانی که کار بلد نیستند و تدبیر ندارند از دولت خارج شوند تا شاید گره از مشکلات مردم باز شود.

وی خاطرنشان کرد: درست است که سیل یک بلا عظیم است اما به قول رهبری بلا قابل تدبیر و جبران بود از این رو قطعا به دلیل برخی از سوء ‌مدیریت‌ها ما شاهد گسترش حوادث بودیم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ‌علی‌رغم اینکه همه تلاش کردند و ما هم قدردانی می‎کنیم اما نباید از اتفاقاتی که در پلدختر، گلستان و لرستان رخ داد به راحتی عبور کرد و این مسائل از جمله موضوعاتی است که مجلس باید برای آنها تصمیم بگیرد.

حاج‎بابایی درباره استانداران و شهردارانی که در ایام سیل در خارج از کشور بودند گفت: حضور جمعی از مسئولین از جمله استانداران، نمایندگان و فرمانداران در خارج از کشور قطعا یک توهین بزرگ است و برای حل این مشکل باید اسامی مدیران و نمایندگانی که در خارج از کشور بودند را اعلام کنند چراکه باران قبل از عید شروع شده بود از این رو چطور ممکن است یک وزیر، نماینده و استاندار در جریان این موضوع نبوده باشد.

وی اظهار کرد: متاسفانه در این کشور بین مسئول و نماینده‎ای که همراه مردم است با مسئولی که در خارج از کشور مشغول خوشگذرانی است فرقی نیست از این رو تا زمانی که ما این رویه را اصلاح نکنیم شرایط با این وضعیت ادامه پیدا می‌کند و بهبودی هم حاصل نمی‌شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • محمد
    0

    اگر روحانی از حاجی بابایی در دولت استفاده کند می تواند ب بعضی از مشکلات فائق آید ایشان می تواند معاون اول و یا جای نوبخت باشد البته به شرطها و شروط ها و آن اینکه بعضی اطرافیانش را از خود دور کند

  • حسن ملک محمدی هستم از نمایندگان ادوار
    0

    فرمایشات اقای حاج بابائی تحسین بر انگیز منطقی ومهم می باشدوباید پیگیری شود

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    ای کاش همه ی نمایندگان مثل آقای حاج بابایی بودند متاسفانه اکثریت نمایندگان چیزی که بلد نیستن نمایندگی وقانون گزاری .تواین 40سال ی مجلس بدرد بخور نداشتیم بیشتر نمایندگان فکر این بودن وهستن که سرمایه بهم بزنند شرکت تاسیس کنند وشرکت را درشهر دیگری به غیر ازحوزه اتخابیه اش که مردم متوجه نشوند غافل ازاینکه خیلی زود مردم میفهمند .متاسفانه مردم در انتخاب نمایندگان مجلس سلیقه ای وجناحی عمل میکنند ونتیجه این میشه که الان است یه مشت گردن کلفت ترهیز وکارنابلد تو مجلس جمع میشه البته تعمیم نمیدم به همه امثال حاج بابایی تعدادی هستن که دل میسوزانند که قابل تحسین هستن وخدا خیرشون بده ولی کمه کارساز نیست .ای مردم تورا خدا یا نروید رای بدهید واگر هم میروید به اونایی که مرد هستن کارایی دارند جناحی نیستن فکر مردم وآینده مملکت هستن رای بدهید نماینده ما اصلا سواد ندارد دودقیقه صحبت کنه چ.ن داداشش پاسدار ثروتمند است وبراش تو روستا برنج وروغن توزیع کرد وپول داد رای آورد ودوریال هم بدرد نمیخوره اینم شد مجلس وای برما

  • عباس بستانی
    0

    خدایا حرف مسئولین ما را در عمل نشان بده. وزیر نا کار بلد باید خیلی سریع استیضاح شود همین امروز فردا دیره. امید مردم بعد خدا و رهبری بشما مجلسیان است پس تا دیر نشده بجنبید.

  • شهلا سرداری
    0

    ایشون تو این تعطیلات چقدر در رابطه با مسائل و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شد حضور داشتند حالا که تعطیلاتشون تموم ی شده تازه یاد مشکلات مردم افتادند متاسفانه از این نوع رفتارهای پوپولیستی زیاد دیده میشود . در واقع سیلی که امروز اکثر شهرهای ایران به آن دچار شده اگر به شکل ملی ببینیم باید دست از این نوع اعتراضاتی که هیچ نفعی برای مردم ندارد برداریم و فقط به فکر حل مشکل باشیم. انصافا تو این بیست روز گذشته آقایان نماینده کدوم قبرستونی بودند. کاش یاد میگرفتیم همگی با هر نوع ایده فقط به فکر کمک به یکدیگر و سازندگی کشورمان بودیم.

  • سید.احمد.یحیائ
    0

    فرمایشات.حاج.بابای.کاملا.درست.ان.کس.ازاول.سیل.بامردم.است.میگو.یند.کار.بلدنیست.و آن.کسی.که.در.خارج.است.هیچ.فرقی.ندارد

  • علی
    0

    آقای حاج بابایی شماخوب می دانیدوقتیکه مسئولیت ظرف 40سال عمرانقلاب چرخشی وبرای عده ای خاص باشد انتظار وضعی بهتر ازاین نیست.مملکت که قحط الجال نیست این همه آدم چرایاخودشان مسئول بی مسئولیت یابستگانشان این پست هارادارند.حداقل دلسوزومتعهد وکاربلد درحوزه مسئولیت باشند.اشکالی ندارد

  • محمد علی یونس زاده
    0

    سلام با توجه به وجود چنین مجلسی نیازی به دشمنی استکبار با کشور ما نیست باید خودمونو مجهز کنیم به برخورد با دشمنان داخلی

  • یزدانی
    0

    آقای حاجی بابایی پس چراشماپارسال به نفع لاریجانی از انتخاب ریس مجلس کنار کشید تا یک مهره انگلیسی ریس مجلس شود

    نظرات شما -
    • مش سعید
      0

      خود این شازده باید پاسخگوی دوران تصدی وزارتش و کم کاری ها سو مدیریت های اون موقعش باشه حالا هم سال انتخاباته ازین حرفا دیگه زیاد خواهیم شنید! پیشنهاد میکنم در کنار وزرای به زعم ایشون بی عرضه برخی نمایندگان بی لیاقت و سیاست زده و جناح محور مجلس هم کنار گذاشته بشن

  • محمدشهروندایران اسلامی
    0

    آنهای که نبودنشان خیانت است بایددادگاهی حتا اعدام شونداداره کشوری که بازی نیست مخصوص دوتابعتی هارا بایدمحاکمه سپس اعدام

  • ملت
    0

    خدا لعنت کنه عقل انگلیسی رو که ملت رو بیچاره کرد استسمار انگلیس شدیم وگرنه ایرانی کجا و به بدبختی کشیدنش کجا ملت تو فشار اقایون تو اروپا با بچه هاشون خانوم ها و اقایونی که شیطون بزرگ رو نامگذاری کردن چرا بچه هاشون تو پرورش شیطانی بزرگ میشن اونا که نه شرقی نه غربی گفتن چرا هلاک شرق و غرب شدن بدببخت به ملت بی سواد بی درایت سیاسی و اقتصادی که همه جور باید بخاطر ندانم کاری تقاص پس بدن گاش هوشیار بشن و بفهمن انقلاب یعنی اقازادهها امریکا ملت در پی نون اقازاده ها تو کاباره ها ملت تو صف اقازاده ها تو بهترین دانشگاه ها جوانهای مردم تو خیابون دنبال سیگارو قهوه خونه تا بچه های خود اقایون حکمران های ملت بدبخت مظلوم بشن

  • مریم رحیمی
    0

    این حرفا وقتی نتیجه بخش وبدرد بخور هست که عمل کرد داشته باشه ، واقعا چرا وزیر واستاندار وشهردار بی لیاقت ؛ بر مسند حکومت جاخوش کرده و هیچ استفاءی خود خواسته ای اتفاق نیوفته بعضی ها میگن که باید ماند وتا اخرین روز هم ریاست کرد؛ مگر اینا پیامبر یا امام هستن که نباید برکنارشون کرد؛ کاش بجای رفتن مسافرت های بخود وتفاهم نام های ؛ سوری وگشتن در کشورهای دیگه مثل شاهان قاجار وپهلوی که البته اونا هم اگر بی عرضه بودن ولی خیرهای نه چندان زیادی هم داشتن ؛ این آقایون به اصطلاح وزیر ورئیس جمهور ؛ میرفتن و یه بازدید از نحوه مملکت داری اروپایی ها وهمین شرق اسیا یاد میگرفتن؛ شهرهای مهم واستراتژیک مثل ایلام خوزستان که هسته وجودی ایران هستن رو به گند کشیدن خدا به حق خون شهیدان این حکام بی لیاقت رو ریشه کن کنه

  • محمدحسین رنجبر
    0

    سلام..دوستان تازمانیکه کشوربه دست عده ای خاص اداره میشه..فقط مسئولیت آنهاجابجاکردندهمدیگرازاین مقام به مقام دیگری است..وضع بدترازشاهنشاهی میشه ..چون همه مسئولین کشوردسته جمعی 40ساله درحکومت هستند..وآخرین مکان آنهابرای دورهمی تشخیص مصلحت نظام است..که روزی به نوبت مملکت راویرانه کردند..

  • علی اکبر کازری
    0

    سلام حاج بابایی درود به غیرت وشرفت ایران شده گله بی چوپان بااین وضع سیل مسئولین چرافکری نمیکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها