همتی در نشست خبری :

برنامه دشمن به هم زدن تعادل بازار ارز است/ هیچ‌گاه نگفته‌ام که دلار ۱۱ هزار تومان می‌شود/مردم وارد دلالی ارز نشوند

رییس کل بانک مرکزی معتقد است : برنامه دشمن به هم زدن تعادل بازار ارز است، در این شرایط نتیجه مقاومت شیرین است. اگر این سختی را رد کنیم‌ وارد فاز جدیدی می شویم و مطمئنا ثمره ی این‌شیرین است

برنامه دشمن به هم زدن تعادل بازار ارز است/ هیچ‌گاه نگفته‌ام که دلار ۱۱ هزار تومان می‌شود/مردم وارد دلالی ارز نشوند

همتی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت ارز و بانک مرکزی گفت: از فکر اینکه ارز و تورم چه می شود شبها خوابم‌نمی برد . در ابتدای مسوولیتم بازار را تا حدی کنترل کردیم . من درباره قیمت ارز تا حالا صحبت نکردم. نگفتم که قیمت ارز انقدر می شود یا آنقدر. درباره نرخ حرف نمی زنم.

رییس کل بانک مرکزی با بیان این اعتقاد که دشمن برنامه ایجاد جو روانی ضد ارز داشت: من زیاد با رسانه ها حرف نمی زنم. برنامه دشمن به هم زدن تعادل بازار ارز است.لازمه نرخ ارز هماهنگی سایر بخشهای اقتصادی است. وقتی دشمن حمله می‌کند همه بخشها باید در خدمت ارز باشد.‌تولید در خدمت ارز باشد نه بالعکس. چون الان ارز مرکز حمله های دشمن است.

وی ادامه داد : ما راهمان را با مشکلات ادامه می دهیم . به هر حال ابرقدرتی در مقابل ما ایستاده است. در این شرایط نتیجه مقاومت شیرین است. اگر این سختی را رد کنیم‌ وارد فاز جدیدی می شویم و مطمئنا ثمره ی این‌شیرین است. گزارش های محرمانه کشورهای اطراف نشان دهد که برنامه اصلی انها به هم زدن بازار ارز است.

همتی با طرح این سوال که کجای دنیا انقدر فشار روی بانک مرکزی است، تصریح کرد: بله من هم زیاد سخن‌نمی گویم ولی بعضی موقع ها لازم است . می‌گویند نقدینگی سرگردان است. این درست نیست. نقدینگی ما سرگردان نیست. نقدینگی حاصل سود سپرده ها است و اینها پرداخت شده است. سالی ۲۰ درصد هم اضافه شود. اینها هم همه الکترونیکی است و دست کسی نمی اید و لذا وارد بازار نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه معوقات باید وصول شود تا نقدینگی حاصل شود، گفت: هدایت معوقات هم حرفی بی معنی است . نقدینگی را نمیتوان هدایت نمی شود.امسال سیاست پولی ما باز می شود. یعنی کانالی باز شود و نرخ سود را بانکها تعیین کنند و اگر نرخ بالاتر از یه حدی رفت بانکها به نوعی جریمه می شوند ، امسال سال تعیین سرنوشت است. امسال هم لطفا از ما حمایت کنید .

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد : هیچ‌گاه نگفته‌ام که دلار ۱۱ هزار تومان می‌شود، من فقط به کاهش قیمت اشاره کردم، اما برخی از رسانه‌ها تیتر زده‌اند که قیمت دلار ۱۱ هزار تومان می‌شود.

همتی تصریح کرد : برخی گفتند من گفته‌ام که اگر مردم ارز نخرند ارزان می‌شود، منظور من از خرید و فروش ارز این بود که مردم وارد دلالی ارز نشوند و خوشحالم که اکنون نیز وارد نمی‌شوند.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • مردم
    0

    همه گفتن ( نمايندگان مجلس ، رييس جمهور ، بانك مركزي )قيمت ارز اين نيست ، عرضه پايين اوردن ارز را ندارن لطفا استعفا بدن تا كسي كه لياقت داره بياد.

    نظرات شما -
    • میری
      0

      آقا هر اتفاقی که تو این مملکت میافتد میگن تقصیر آمریکاست خوب اگر قبول دارید که آمریکا ابر قدرته وتمام کشورها ازش تبعیت میکنند .پس شما مسئولین محترم کله خرو قاز گرفتین که با آمریکا سازش نمیکنید .وقتی آمریکاوشوروی را مثل ساندویچ میپیچو نه پس شما چرا با دم فیلو شیرو پلنگو وببر درمیافتید.

  • علی
    0

    تا زمانی که نرخ ارز سرکوب شود قیمت هیچ کالایی متعادل نخواهد شد و صادرات و قاچاق به خارج سود دارد پس تنه راه این است که بگذارید عرضه و تقاضا نرخ ها را تهیین کنند . فرمولی که برا تمام اقتصادهای پیشرو و سالم جواب داره و الا همین اش است و همین کاسه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها