حزب اردوغان: سامانه اس-۴۰۰ برای دفاع از اتحادیه اروپا، ناتو و ترکیه است

سخنگوی حزب حاکم ترکیه اعلام کرد: با خرید سامانه دفاعی موشکی اس-۴۰۰ روسیه ترکیه توانایی تضمین امنیت مرزهای خود و همچنین اتحادیه اروپا و دیگر اعضای ناتو را خواهد داشت.

حزب اردوغان: سامانه اس-۴۰۰ برای دفاع از اتحادیه اروپا، ناتو و ترکیه است

عمر چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: همان گونه که می‌دانید در ابتدا ما خواستار خرید سیستم موشکی دفاعی هوایی پاتریوت آمریکا شدیم اما آمریکا شرایط غیرقابل قبولی را برای این خرید اعلام کرد. بر همین اساس ما توافق خرید اس ۴۰۰ را با روسیه نهایی کردیم.

وی ادامه داد: به طور حتم در درجه اول ما از آنها این درخواست را داشتیم تا بتوانیم از مرزهای خود در برابر حملاتی که از خاک سوریه می‌شود، دفاع کنیم. به هر حال ما با خرید اس ۴۰۰ نه نتها از مرزهای خود بلکه می‌توانیم از مرزهای اتحادیه اروپا و دیکر کشورهای عضو ناتو دفاع کنیم.

چلیک تاکید کرد: سامانه اس ۴۰۰ در ماه ژوئیه امسال منتقل می‌شود. ما این توافق را لغو نکرده‌ایم.

وی اضافه کرد: آنکارا مجبور به تقویت ظرفیت‌های دفاعی هوایی خود شده است. زیرا در چند سال گذشته برخی شرکای مشخص ناتو یگان‌های خود را به همراه سیستم‌های دفاعی هوایی پاتریوت از ترکیه خارج کرده‌اند.

سخنگوی حزب عدالت و توسعه اعلام کرد: زمانی که موشک‌هایی از منطقه کلیس از سوریه پرتاب شد، هیچ‌کس به ما پیشنهادی برای جلوگیری از چنین حملاتی نداد. سیاست شرکای غربی بر پایه استانداردهای دو گانه است.

وی ادامه داد: ترکیه و یونان هر دو عضو ناتو هستند. یونان سامانه اس-۳۰۰ دارد و قرار است ما به زودی سامانه اس-۴۰۰ دریافت کنیم. چرا باید این مشکل برای ما ایجاد شود. ترکیه یک کشور مستقل بوده و اشتباه است که ما را از خرید سامانه اس ۴۰۰ منع کنند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها