دیده نشدن فیلمی مثل "تختی" جای نگرانی دارد

فرشته صدر عرفایی گفت: غلامرضا تختی فیلمی ارزشمند، قابل تأمل و خوش ساخت است.

دیده نشدن فیلمی مثل "تختی" جای نگرانی دارد

این بازیگر سینما و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره‌ی اخیر فیلم فجر با اشاره به اکران نوروزی فیلم سینمایی "غلامرضا تختی" در متنی آورده است: «غلامرضا تختی فیلم محترمی است و تلاش شده از منظر بی‌طرفانه‌ای به شخصیت ورزشی و اجتماعی و سیاسی این جهان پهلوان نگاه شود. انتخاب راوی، یک گزارشگر ورزشی و نه دانای کل، این پیام را به تماشاچی می‌دهد که شما با جهان پهلوان تختی از این دریچه دید و زاویه نگاه مواجه هستید و این همان نگاه نویسنده و کارگردان به این شخصیت تاریخی است که به نظر من انتخاب فوق‌العاده‌ای است، جنبه ارتباط و توقع مردم از قهرمان شان غلامرضا تختی!

در فیلم "مصدق" را هم می‌بینیم قهرمان ملی در تبعید و می‌دانیم که تختی طرفدار و پیرو او بود و سرنوشت کم وبیش نزدیک این دو شخصیت ملی در فیلم برای من خیلی معنادار بود. در واقع ما مردم همیشه از قهرمانان‌های‌مان انتظار داریم که ما را به آرزوهای‌مان برسانند و دنباله رو آنها هستیم و فریاد زنده‌باد سر می‌دهیم اما به همان نسبت هم در مقاطعی با بی رحمی و بی توجهی آنها را تنها می‌گذاریم و فراموش‌شان می‌کنیم. فیلم از این منظر نگاه جامعه شناسی درستی به احوال ما مردم ایران دارد.»

‎صدر عرفایی در بخش پایانی یادداشتش نوشت: «انتخاب و هدایت بازیگران این فیلم بسیار دقیق و حرفه‌ای است و بازسازی صحنه‌ها، گریم، طراحی صحنه و لباس زیبا و جذاب است و تمامی این ویژگی‌ها از فیلم غلامرضا تختی یک فیلم حرفه‌ای و ماندگار ساخته است.»

‎او در پایان با اشاره به شرایط اکران فیلم آورده است: «متاسفم که در اکران تا بحال آنطور که شایسته است فیلم دیده نشده و امیدوارم که به جایگاهش برسد. این موضوع از طرفی جای نگرانی و جامعه شناسی دارد که مخاطب امروز ما به دنبال چه فیلم هایی است؟ فیلمهایی که گذشته و شخصیت‌های بزرگمان و ما را در برابر آنها، مرور و واکاوی می‌کند یا آثاری که آنهم به درستی البته، مسایل و مشکلات و گره‌های امروزمان را مطرح می‌کند؟ و یا آثاری برای گذران اوقاتی خوش و مفرح؟ من معتقدم هرسه در کنار هم لازم هستند. بدون درک و شناخت درستی از گذشته، نگاهمان به حال گاهی فراتر از نگاهی احساسی و هیجانی نمی‌شود. فیلم غلامرضا تختی نگاه منصفانه‌ای به این چهره ملی دارد و دیدن این فیلم را به همه پیشنهاد می‌کنم.»

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها