اولین گام ادغام بانک‌های نظامی برداشته شد + جزئیات فروش سهام

با توجه به تصمیم دولت برای ادغام بانک‌های نظامی سهامداران ۵ بانک انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر از امروز به مدت ۳۰ روز کاری مهلت دارند، برای فروش سهام خود اقدام کنند. 

اولین گام ادغام بانک‌های نظامی برداشته شد + جزئیات فروش سهام

فرایند ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه مدتی است که با تصمیم دولت آغاز شده است.

سازوکار مختلفی در ادغام بانک‌های نظامی از سوی دولت و بانک مرکزی طراحی شده است و قرار است از امروز سهام بانک‌های ادغامی عرضه شود و در این بین هریک از سهامدارانی که درخواست نقل و انتقال سهام خود را دارند می‌توانند سهام خود را عرضه کنند.

لازم به ذکر است که هریک از بانک‌های نظامی در اطلاعیه‌هایی اعلام کرده‌اند که فرآیند فروش سهام سهام‌داران بانک‌ها از ۱۸ فروردین ماه سال جاری یعنی از امروز آغاز خواهد شد.

با این تفاسیر فروش سهام بانک‌های نظامی که نخستین گام اجرایی شدن ادغام بانک‌ها محسوب می‌شود آغاز و با پایان یافتن زمان مشخص شده ادغام بانک‌های نظامی عملی می‌شود.

با توجه به اطلاعیه بانک‌ها نظامی از امروز به مدت ۳۰ روز کاری امکان استفاده از شرایط خرید سهام فراهم می‌شود و این نکته حائز اهمیت است که قیمت سهام قابل خرید برای چهار بانک و مؤسسه تفاوت خواهد داشت.

اطلاعیه بانک ها

براساس اطلاعیه بانک حکمت ایرانیان قیمت خرید سهام برای سهام‌داران حقیقی هر سهم ۱،۰۰۰ ریال «معادل ارزش اسمی» است.

همچنین قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی هر سهم ۷۸۸ ریال «معادل ارزش اسمی» است.نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی سفارش بدون محدودیت زمانی است که سهام فوق توسط شرکت توسعه فناوری و تجارت با کد معاملاتی شرک ۱۵۱۱۱ «به عنوان متولی تعیین شده از سوی نهاد‌های ناظر» خریداری می‌شود.

در اطلاعیه بانک مهر اقتصاد آمده است: قیمت خرید سهام متعلق به سهام‌داران حقیقی به ارزش تابلو «در زمان توقف نماد» یا ارزش اسمی هر کدام بالاتر باشد، خواهد بود.

همچنین برای قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیروابسته به نیرو‌های مسلح به ارزش تابلو «در زمان توقف نماد» اقدام می‌شود.

لازم به ذکر است که بانک انصار قیمت خرید سهام اشخاص، برای هر سهم را ۲،۰۸۶ ریال درنظر گرفته است.همچنین نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است.

همچنین بانک قوامین قیمت خرید سهام اشخاص حقیقی هر سهم را ۱،۰۰۰ ریال درنظرگرفته است.

قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیروابسته به نیرو‌های مسلح به ارزش تابلو (در زمان توقف نماد) خواهد بود.نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی سفارش بدون محدودیت زمانی است.

براساس اطلاعیه منتشره از سوی مؤسسه مالی کوثر قیمت خرید سهام برای سهامداران حقیقی هر سهم ۱،۰۰۰ ریال است و قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیروابسته به نیرو‌های مسلح به ارزش تابلو «در زمان توقف نماد» خواهد بود.

در این بین نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی سفارش بدون محدودیت زمانی است وسهام فوق، توسط شرکت عصر تجارت اقتصاد (سهامی خاص) خریداری می‌شود.

با این تفاسیر ادغام بانک‌های نظامی با پایان یافتن مهلت تعیین شده یعنی ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۹۸ در بانک سپه به طور رسمی آغاز می‌شود.

منبع: میزان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها