کی روش در جست و جوی بیرانوند در کلمبیا

کارلوس کی روش پس از هدایت تیم ملی کلمبیا برابر کره و ژاپن هنوز تردیدهایی جدی برای دروازه بان اصلی خود در کوپا آمه ریکای برزیل دارد.

کی روش در جست و جوی بیرانوند در کلمبیا

کلمبیا به تازگی دو بازی برابر تیم های آسیایی کره جنوبی و ژاپن انجام داد. برابر ژاپن با یک گل به پیروزی رسید ولی مقابل کره جنوبی 2-1 مغلوب شد. در هر دو بازی کارلوس کی روش نشان داد که علاقه زیادی برای میدان دادن به بازیکنان جدید دارد. کلمبیا برابر ژاپن، ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان بود و چهره های جدید، جان تازه ای به "تری کلور"(لقب کلمبیا) داده بودند.

او پیش از سفر به آسیا به جای خوان کینته رو و داوید اوسپینای مصدوم، از یمی چارا و آلوارو مونته رو دعوت کرد. در اولین بازی برابر ژاپن، کی روش تصمیم گرفت از کامیلو وارگاس درون دروازه استفاده کند و او هم درخشش خوبی داشت و بارها حملات ژاپن را بی تاثیر گذاشت. در بازی دوم برابر کره جنوبی، نوبت به ایوان آربولئاد رسید اما او به اندازه ارگاس خوش شانس نبود و با اشتباهات بد خود به نوعی یکی از مقصران شکست کلمبیا بود. اتفاقی که ممکن است او را از کوپا آمه ریکا نیز دور کند.

کی روش در جمع بندی خود، از سفر به آسیا ابراز رضایت کرد هرچند که به یک دلیل واضح، از شکست مقابل کره جنوبی دلخور بود: او در سال های حضورش در ایران هرگز برابر کره مغلوب نشده بود.

کی روش روزهای بعد مشخص کرد که تنها نگرانی او به دروازه مربوط می شود و این را یک نقطه ضعف بزرگ برای تیم ملی کلمبیا می داند. طبق ادعای کارلوس آنتونیو ولس، روزنامه نگار پلانتا فوتبال، کی روش به داوید اوسپینا، گلر مشهور کلمبیا نیز اعتقادی ندارد. اوسپینا در دو جام جهانی اخیر، گلر اول کلمبیا بوده و الان برای ناپولی بازی می کند؛ با این حال او چندان مدنظر کی روش نیست.

اوسپینا در آرسنال دروازه بان اول نبود و حالا در ناپولی هرچند بیشتر از گذشته بازی می کند اما کی روش مطمئن نیست که از او به عنوان گلر اول استفاده کند. از سوی دیگر کامیلو وارگاس با وجود درخشش برابر ژاپن، فاقد تجربه لازم است و آربولئاد نیز با ضعف های آشکارش برابر کره، مدنظر کی روش قرار ندارد. در سفر به آسیا همچنین به آلوارو مونته رو هم بازی نرسید و به نظر، کی روش روی او هم دیدگاه مثبتی ندارد.

روز گذشته کی روش در مراسم فدراسیون فوتبال کلمبیا به مناسبت اعلام کاندیداتوری برای برگزاری کوپا آمه ریکای 2020 حضور داشت و برای دقایقی نیز سخنرانی کرد. او در صحبت های خود پالس هایی فرستاد که ثابت می کند برای پست دروازه بان، نگرانی هایی دارد.

کی روش در ابتدای صحبت های خود گفت:« برای من یک افتخار است که سرمربی کلمبیا هستم. به کمک شما امیدوارم خیلی زود بتوانم احترام تمام مردم کلمبیا را به خودم جلب کنم و بخشی از این خانواده بزرگ و باشکوه باشم.»

کی روش در ادامه با مشاهده فرید موندراگون(گلر سابق تیم ملی کلمبیا و باشگاه گالاتاسرای) و نیز آلبرتو یِپِس، با خنده گفت:« می خواهم یک مطلب را از الان بگویم و آن اینکه موندراگون و یپس در فهرست کلمبیا برای کوپا آمه ریکا حضور خواهند داشت.»

کی روش در انتها ابراز امیدواری کرد که کلمبیا بتواند میزبانی کوپا آمه ریکای 2020 را به دست بیاورد.

منبع: جایگاه ویژه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها