تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا تشدید شد

آمریکا با وضع تحریم‌های بیشتر علیه صنعت نفت ونزوئلا، تلاش‌هایش برای براندازی حکومت نیکلاس مادورو را تشدید کرد.

تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا تشدید شد

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در راستای تلاش واشنگتن برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اعلام کرد آمریکا ۳۴ کشتی متعلق به شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا و دو شرکتی که نفت خام را به کوبا حمل می‌کردند را تحریم کرده است.

این تحریم‌ها جدیدترین اقدام دولت آمریکا علیه ونزوئلا و تلاش برای محروم کردن این کشور آمریکای لاتین از درآمدهای نفتی در بحبوحه بحران اقتصادی و سیاسی شدید ونزوئلا هستند.

با وجود اینکه بیش از ۵۰ کشور شامل آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور این کشور به رسمیت شناخته‌اند اما مادورو همچنان قدرت را در دست دارد و از حمایت روسیه و چین برخوردار است.

پنس در سخنانی در دانشگاه رایس هیوستون گفت: نفت ونزوئلا به مردم ونزوئلا تعلق دارد و باید بدانید که همه گزینه‌ها روی میز است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد ۳۴ کشتی متعلق به شرکت PDVSA را به عنوان دارایی بلوکه شده، طبقه بندی کرده است که به معنای ممنوعیت معامله با آنها برای شهروندان و شرکت‌های آمریکایی است.

آمریکا همچنین نفتکش دسپینا آندریانا که نفت خام را از ونزوئلا به کوبا حمل می‌کند و همچنین دو شرکت کشتیرانی مرتبط با این نفتکش که در یونان و لیبریا مستقر هستند را تحریم کرده است.

آمریکا صنعت نفت ونزوئلا را در ژانویه هدف تحریم قرار داد.

بر اساس گزارش دویچه‌وله، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای کوبا را به حمایت از مادورو متهم کرد.

در این بین، رویترز به نقل از منابع آگاه و اسناد شرکت PDVSA خبر داد این شرکت انتظار دارد تولید نفت در ماه میلادی جاری کاهش چشمگیری پیدا کند. خاموشی‌های گسترده چند هفته پیش در ونزوئلا به فعالیت زیرساخت‌های انرژی این کشور که نفت فوق سنگین را برای بارگیری و صادرات آماده می‌کنند، آسیب زده است.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها