افزایش ۱۸/۵ درصدی دادخواست‌های دیوان عدالت اداری در سال ۹۷

رییس دیوان دیوان عدالت اداری گفت که دادخواست‌های ارائه شده به این مرجع در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۱۸/۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۸/۵ درصدی دادخواست‌های دیوان عدالت اداری در سال ۹۷

حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی در دیدار نوروزی معاونان، مدیران، قضات و کارکنان دیوان عدالت اداری ضمن تبریک سال نو، با مردم استان‌هایی که گرفتار سیل شده‌اند ابراز همدردی کرد و گفت: امیدواریم آلام این مردم به پایان برسد و زندگی آنها به کمک مردم، دستگاه‌ها و مسئولین ذیربط هر چه سریع‌تر به حالت عادی بازگردد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به فرا رسیدن ماه پر فضیلت شعبان و اعیاد مبارک این ماه گفت: خداوند نعمت‌های فراوانی به ما داده است و باید این نعمت‌ها را شناخت، و شاکر خداوند باشیم و این ماه پر فضیلت نیز یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند است.

وی با تاکید بر شکرگزاری نعمت‌های الهی و تعدد آیاتی که در قرآن کریم به این موضوع اشاره دارند، گفت: استقلال و عظمت کشور، جلوگیری از نفوذ قدرت‌های بزرگ را از نعمت‌های الهی دانست که باید شکرگزار بود و از اینکه در کشور ولایی همراه با آزادی و جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم قدردان باشیم.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه با بیان اینکه کفران نعمت، تبدیل به نغمت می‌شود، برآورده کردن حوائج مؤمن را نعمت دانست و افزود: دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به شکایات مردم است و حضور مردم در این سازمان و رسیدگی به شکایات آنها را برای خود نعمتی بزرگ می‌دانیم.

بهرامی با تاکید بر تکریم بیشتر ارباب رجوع در سال جدید، گفت: رفتار با ارباب رجوع در دیوان عدالت اداری خوب بوده است اما باید بهتر و عالی شود، کارکنان و قضات به هیچ وجه نباید رفتار ناشایستی داشته باشند و در هر حال باید خود را کنترل کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید گفت: درست است که این شعار بیشتر به دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مرتبط است اما دیوان عدالت اداری نیز می‌تواند پرونده‌هایی که مانع رونق تولید می‌شود را زودتر بررسی کند و یا در صدور دستور موقت، دقت بیشتری داشته باشند و موضوعاتی که به روند تولید کمک می‌کنند و بالعکس را در صدور رأی مد نظر داشته باشند.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان ضمن تشکر از عملکرد قضات و کارکنان در سال گذشته گفت: با توجه به اینکه ۱۸/۵ درصد افزایش دادخواست در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ وجود داشت، با همت و تلاش کارکنان میزان مختومه افزایش و زمان رسیدگی به ۶ ماه کاهش داشته است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها