چرا صورت دونالد ترامپ نارنجی است؟

در مورد رنگ صورت هویجی و کنجکاوی برانگیز دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده صحبت شده است همانطور که برخی مکرراً از مو‌های طلایی اسرارآمیزش می‌گویند. هیچکس به طور کامل مطمئن نیست که این ظاهر متمایز از کجا آمده است.

چرا صورت دونالد ترامپ نارنجی است؟

در مورد رنگ صورت هویجی و کنجکاوی برانگیز دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده صحبت شده است همانطور که برخی مکرراً از مو‌های طلایی اسرارآمیزش می‌گویند. هیچکس به طور کامل مطمئن نیست که این ظاهر متمایز از کجا آمده است. در یک بررسی زمانی که توسط یاهو در مورد ظاهر آقای ترامپ صورت گرفته چنین آمده که وی در دهه ۱۹۸۰ میلادی، این تاجر مشهور ظاهری شبیه یک مرد معمولی با نژاد قفقازی داشت اگر چه کمی بلوندتر.

در اوسط دهه ۱۹۹۰، دونالد ترامپ رنگ صورت طبیعی و سالمی داشت. تغییر رنگ صورت دونالد ترامپ در حدود سال ۲۰۰۵ آغاز شده و از سال ۲۰۱۶ و شروع رقابت‌های انتخاباتی جهانیان به رنگ صورت نارنجی آقای رییس جمهور عادت کردند.

در دو سال حضور در کاخ سفید نیز رنگ صورت دونالد ترامپ با تغییراتی هر چند کوچک همراه بوده است. اکنون که رنگ صورت رییس جمهوری ایالات متحده پذیرفته شده می‌خواهیم بدانیم که این رنگ صورت متفاوت و جنجالی از کجا آمده است.

دونالد ترامپ دوست نزدیک یک غول عرصه برنزه کردن پوست است

آیا رنگ صورت نارنجی ترامپ نتیجه دوستی نزدکیش با کسانی است که کسب و کاری در عرصه برنزه کردن پوست دارند؟ گفته می‌شود که ترامپ رابطه دوستانه بسیار نزدیکی با استیو هیلبرت، غول عرصه محصولات برنزه کردن پوست و مدیر عامل کمپانی New Sunshine دارد که کارداشیان‌ها از تبلیغ کنندگان اصلی آن هستند. دوستی این دو در سال ۲۰۰۶ آغاز شده که با تغییر رنگ صورت و ظاهر آقای ترامپ همزمان شده بود. دوستی این دو به مراودات کاری نیز منجر شده و ترامپ در برنامه تلویزیونی خود با نام «Celebrity Apprentice» در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ برای دو مورد از محصولات آقای هیلبرت تبلیغ کرده است.

در سال ۲۰۱۱ نیز ملانیا ترامپ به چهره خط تولید محصولات بهداشتی آرایشی بر پایه خاویار این کمپانی شد که در مقابل ۱ میلیون دلار دستمزد و پاداش‌های دیگری را برای همسر دونالد ترامپ در پی داشت. گفته می‌شود که رابطه نزدیک هیلبرت و ترامپ همچنان ادامه داشته و او و همسرش در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ رأی داده اند.

شاید رنگ نارنجی صورت ترامپ نتیجه نورپردازی نامناسب باشد

جیسون کلی، آرایشگری که قبلاً برای دونالد ترامپ کار کرده می‌گوید که در طول رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ متوجه هیچ چیز غیرعادی در مورد صورت او نشده است: «وقتی او را دیدم، او اصلاً نارنجی نبود. وقتی داشتم کارم را انجام می‌دادم اصلاً شباهتی به عکس‌هایی که قبلاً از او دیده بودم نداشت». وی در مورد اولین برخورد خود با رییس جمهور کنونی ایالات متحده چنین می‌گوید: «او هیچ پایه مایع یا کرمی روی صورت خود نداشت و در واقع هیچ اسپری برنزه کردنی». وی می‌گوید اگر چیزی روی صورت ترامپ وجود داشت او به سادگی متوجه می‌شد.

دونالد ترامپ شخصاً مرتب کردن و آرایش صورت و موهایش را انجام می‌دهد

برای ظاهر متفاوت آقای رییس جمهور زمان زیادی صرف می‌شود و ظاهراً ترامپ خود این کار را انجام می‌دهد. کریس بلیونز یک آرایشگر است که برای تمامی کاندیدا‌های ریاست جمهوری ۲۰۱۶ غیر از دونالد ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی در منطقه نیوهمپشایر کار کرده است. وی گفته که هیچ گاه آرایشگری در کنار دونالد ترامپ ندیده است: دونالد ترامپ خود آرایش مو‌ها و صورتش را انجام می‌دهد. او معمولاً آماده می‌آید و به شیوه خودش، خود را نشان می‌دهد و من نیز هیچگاه نخواستم در این موضوع دخالتی کنم».

در ژانویه ۲۰۱۸، گزارش شد که در فاکتور‌های هزینه‌های رییس جمهور به آرایشگر اشاره شده است هر چند کسی این آرایشگر را نمی‌شناسد. جیسون کلی که آرایشگر مخصوص حزب جمهوری خواه است می‌گوید که از دوران رقابت‌های انتخاباتی تغییراتی در چهره دونالد ترامپ صورت گرفته و می‌توان نشان‌هایی از برنزه کردن صورت و تزریق چربی به اطراف چشم‌های رییس جمهور را دید.

یک آرایشگر از دونالد ترامپ شکایت کرده بود

شاید یکی از دلایل امتناع دونالد ترامپ از استفاده از آرایشگر شخصی این باشد که قبلاً یک آرایشگر از وی شکایت کرده بود. آرایشگری به نام جیل هارث در سال ۱۹۹۷ از دونالد ترامپ شکایت کرده و او را به سوء استفاده جنسی برای سال‌های متوالی متهم کرده بود. وی ادعا کرده بود که آقای ترامپ در یک مورد خاص در سال ۱۹۹۳ و در عمارت شخصی Mar-a-Lago، دونالد ترامپ او را بوسیده، به بدن او دست زده و سعی در درآوردن لباس‌ها و تجاوز به وی را داشته است. دونالد ترامپ تمامی این ادعا‌ها را بی اساس خوانده و پس از توافق صورت گرفته بین دو طرف، خانم هارث از ادعا‌های خود دست کشید.

چشم‌های راکونی چه می‌گویند؟

بسیاری به خوبی متوجه شده اند که رنگ نارنجی صورت آقای ترامپ در تمام فضای صورتش یکسان نیست و او حلقه‌های کم رنگی اطراف چشم‌های خود دارد که از آن‌ها با عنوان «راکونی برعکس» یاد می‌شود. کارشناسان بر این باورند که لایه برداری (با استفاده از عصاره لیمو و شکر قهوه ای)، سایه سازی، استفاده از مخفی ساز‌های آرایشی در زیر چشم و استفاده از روش‌های برنزه کردن طبیعی (به جای روش‌های مصنوعی) می‌توانند به جلوگیری از ظاهری شبیه چشم‌های راکونی جلوگیری کنند. با این وجود شاید در این مورد نیز آقای ترامپ به همان سبک شخصی خود متکی باشد. او در طول یک مصاحبه تلویزیونی با جیمی فالون گفت: من یک شخص فوق العاده خوش سیما هستم».

شاید پای روزاسه در میان باشد

شاید دونالد ترامپ به خاطر مشکلات پوستی که دارد دست به برنزه کردن صورتش زده باشد. دکتر هارولد ان بورنشتاین که برای مدت طولانی پزشک شخصی دونالد ترامپ بوده است ادعا می‌کند که ترامپ برای درمان روزاسه (التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت به خصوص در بینی و گونه‌ها که با آکنه متفاوت است) از آنتی بیوتیک استفاده می‌کند. اگر صورت دونالد ترامپ در اثر روزاسه قرمز و ملتهب شده باشد امکان دارد که وی از محصولات آرایشی برای پنهان کردن این موضوع استفاده می‌کند.

رژیم غذایی رییس جمهور نیز می‌تواند موثر باشد

شاید هم رنگ نارنجی صورت دونالد ترامپ از خوردن غذا‌ها و میوه‌های خاص باشد. هویج، کدو، سیب زمینی شیرین و دیگر اقلام خوراکی مملو از بتاکاروتن می‌توانند رنگ صورت یک فرد را به سمت نارنجی یا طلایی سوق دهند. کارشناسان می‌گویند که میزان معمول و مجاز مصرف بتاکاروتن در هر روز بین ۶ تا ۸ میلی گرم است و برای این که صورت شما نارنجی شود باید این مقدار دستکم به ۲۰ میلی گرم در روز افزایش یابد. اما شاید این تئوری در مورد دونالد ترامپ کاربری نباشد، زیرا به جای آب هویج، همه می‌دانند که رییس جمهور ایالات متحده عاشق ساندویچ‌های مک دونالد با پنیر اضافه و کیک سیب است و روزانه چندین بطری کوکاکولای رژیمی مصرف می‌کند.

شاید هم دونالد ترامپ به سبک قدیمی برنزه کردن اعتقاد دارد

راز رنگ پوست صورت نارنجی دونالد ترامپ شاید با معقول‌ترین توضیح رمزگشایی شود: نور طبیعی آفتاب. جیسون کلی می‌گوید که شاید رنگ نارنجی صورت دونالد ترامپ از مدت زمان زیادی است که او در زمین گلف خود و در زیر آفتاب می‌گذراند. دلیل هر چه که باشد، داستان‌ها در مورد رنگ صورت و مو‌های رییس جمهور ایالات متحده همچنان ادامه خواهند داشت. در فوریه ۲۰۱۹، روزنامه نیویورک تایمز مقاله‌ای تحت عنوان «در بی رنگی زمستان، برنزه کردن ترامپ یک راز ملی باقی مانده است» (In the Pale of Winter, Trump's Tan Remains a State Secret) منتشر کرده که در آن از چندین اسپری مو در سرویس بهداشتی جدید رییس جمهور سخن می‌گوید، اما اعتراف می‌کند که کسی تاکنون هیچ محصول مربوط به برنزه کردن در خانه را در این مکان ندیده است. نوشته‌های دیگری نیز استفاده از تخت‌های برنزه کردن توسط دونالد ترامپ را رد کرده و کارکنان کاخ سفید نیز ظاهر متفاوت آقای رییس جمهور با «ژن‌های خوب» او نسبت داده اند.

منبع: برترینها

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها