کیفیت هوای پنج منطقه مشهد در شرایط هشدار است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوا امروز 15 فروردین ماه در پنج منطقه از کلانشهر مشهد در شرایط هشدار قرار دارد.

کیفیت هوای پنج منطقه مشهد در شرایط هشدار است

به گزارش مشهد فوری ،تورج همتی روز پنجشنبه اظهارداشت: میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد را 87 ای.کیو.آی اعلام و بیان کرد: شاخص کیفیت هوا در ایستگاههای وحدت با 123، ویلا با 113، سرافرازان با 104، خیام شمالی با 102 و شهید کریمی با 101 ای.کیو.آی نشانگر شرایط هشدار است.
با این وجود وی کیفیت هوا را در محدوده ایستگاههای صدف و الهیه 'پاک' اعلام و بیان کرد: این شاخص در 16 ایستگاه دیگر سطح کلانشهر مشهد نشانگر هوای سالم است.
وی گفت: شایسته است شهروندان مشهد و زائران و مسافران با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از استفاده خودروهای شخصی نقش موثر خود را در جلوگیری از افزایش حجم آلاینده های هوا ایفا کنند.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا در کمتر از 50 ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین اعداد 50 تا 100 به معنای وضعیت سالم است.
شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد 151 تا 200 ای.کیو.آی به معنای آلودگی برای همه سنین محسوب می شود.
همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 200 تا 300 ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها