سفارت افغانستان در تهران: ادعای تجاوز و خودکشی نوجوان افغان در کاشان پیگیری می‌شود

سفارت افغانستان در تهران می‌گوید به زودی هیأتی را برای بررسی خودکشی یک نوجوان مهاجر افغان به شهر کاشان اعزام می‌کند.

سفارت افغانستان در تهران: ادعای تجاوز و خودکشی نوجوان افغان در کاشان پیگیری می‌شود

به گزارش خبر فوری ؛ خانواده حامد رضایی، نوجوان ۱۲ ساله، می‌گوید او پیش از خودکشی در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ به دوستانش گفته بود که یک نفر به او "تجاوز" کرده است.
عبدالشکور رضایی، پدر حامد، مهاجر افغان در ایران که از ولایت(استان) سرپل افغانستان است، گفت که با گذشت یک ماه از این حادثه، هنوز سرنوشت پرونده و شکایت آنها نامشخص است.
محمد هارون نجم‌پور، سرپرست سفارت افغانستان در تهران به خبرگزاری صدای افغان (آوا) گفته که با خانواده این نوجوان حرف زده و قرار است هیاتی از این سفارت برای پیگیری و بررسی این موضوع با مسئولان محلی، به کاشان برود.
پدر حامد به نقل از همکلاسی‌های او می‌گوید، او توسط "فردی با موتورسیکلت‌ به زور به جایی برده شد و پس از بازگشت او به دوستانش گفته که آن فرد به او تجاوز جنسی کرده است."
آقای رضایی می‌گوید: "همکلاسی‌هایش می‌گویند که [وقتی حامد برمی‌گردد] گریه می‌کند، با دست‌هایش به سرش می‌زند [و می‌گوید] که بر من تجاوز شده و امشب خودم را می‌کشم."
هنگام شب خانواده‌اش که متوجه غیبت حامد می‌شوند، به دنبال وی می‌گردند و ساعت ده شب او را در زیرزمین خانه در حالت حلق‌آویز شده پیدا می‌کنند.
آقای رضایی می‌گوید که مظنون تاکنون بازداشت نشده است و او مجبور شده برای بار دوم شکایتی در این مورد ثبت کند.
پدر حامد می‌گوید که پزشکی قانونی گفته نشانه‌های تجاوز جنسی مشاهده نشده است و نتیجه آزمایش‌های دیگر هنوز مشخص نیست.
آقای رضایی اما اضافه می‌کند که حتی اگر آن فرد به پسرش تجاوز نکرده باشد، او را تهدید، آزار و اذیت کرده که باعث شده دست به خودکشی بزند.
هنوز جزئیات بیشتری درباره این رویداد در دست نیست و مسئولان تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

منبع: آوا پرس

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    اقدام نوجوان تا حدودی معقول بنظر میرسد.کشور ضعیف و جنگ زده افغانستان پیگیر تبعه خود می گردد. اما قابل تامل این است؛فردی در داخل کشور خود مورد تجاوز ویا تعرض قرار می‌گیرد به تمامی نهادها از مجلس و شورای نگهبان و وو مراجعه میکند ودر عین استیصال مجبور به خودکشی می گردد پس از جهانی شدن موضوع متهم حکم نیم بندی می گیرد اگر قطعیت یابد

  • سید
    1

    متجاوزان باید اعدام گردند حتی اگه برادرم یا پسرم باشد وگرنه بی بندوباری افزایش پیدا خواهد کرد وگرنه همه شهوت دارند و دوست دارند این کار را انجام بدن اما چون مغایر با احکام اسلامی وقوانین کشوری است کسی انجام نمی‌دهد جز قشر کمی که آن هم با ورود دولت و مسئولان ان شا الله آن هم ریشه کن میشود این بنده خدا افغانی بوده ولی به هزار نفر ایرانی تجاوز شده و میشه اگه جلوش گرفته نشه

  • ناشناس
    0

    روزهای سخت هم میگزرد برادر آرام بخواب کسی پرونده شمارا نمیخاند چون افغانستانی هستی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها