ملوان، عجیب‌ترین تیم لیگ یک

در سال های اخیر شاهد اتفاقات عجیبی در فوتبال ایران بودیم اما شرایط این روزهای ملوان بندرانزلی اگر عجیب‌ترین آنها نباشد قطعا کمتر از آنها نخواهد بود. انزلی‌چی‌ها فقط با 15 بازیکن و تنها 1 مربی راهی کرمان شدند.

ملوان، عجیب‌ترین تیم لیگ یک

کاروان تیم ملوان برای رویارویی با مس کرمان، صبح روز گذشته خود با اتوبوس راهی تهران شد و پس از آن نیز به سوی کرمان حرکت کرد. نکته قابل فکر انزلی چی ها و دیدار این تیم برابر مس کرمان به تعداد بازیکنان و عوامل این تیم برای حضور در این شهر بر می گردد. مشکلات شدید مالی باعث شد تا بندرنشینان مجبور شوند تنها 15 بازیکن، 1 مربی، 1 پزشک و 1 تدارکچی راهی کرمان شوند.

ملوان بندرانزلی قطعا یکی از نوشتالژیک ترین نام هایی است که در تاریخ فوتبال ایران به ثبت رسیده است. نامی که هر بار آن را می شنویم و کمی شرایط آن را ایده آل می بینیم به سرعت مشکلی یا معضلی یا اتفاقی ناگوار خود را به این تیم می رساند. هر چند همیشه مشکل مالی را سایه به سایه یکی از ریشه دارترین تیم های فوتبال ایران دیدیم اما این بار اتفاقات حول این تیم به گونه ای پیش رفت که تمامی هواداران این تیم را غرق در ناراحتی و اندوه کرده است.

اصل ماجرا این است؛ قوهای سپید پولی ندارند تا بتوانند خود را برای دیدار بعدی به کرمان برسانند! خبری یک خطی و ناراحت کننده که اتفاقات قبل و بعد از آن همه فوتبالی ها را مبهوت می کند. در حالی که بیش از 70 درصد تیم قراردادی در حد 40 میلیون تومان بسته اند تا کنون نتوانستند بیش از 10 درصد آن را دریافت کنند! این موضوع زمانی خنده دار تر می شود که می بینیم خوابگاه مخصوص بازیکنان سرباز این تیم نیز پیش از عید به دلیل بدهکاری باشگاه تحویل گرفته شده و بازیکنان سرباز این تیم را نیز بی خانمان کرده است!

پس از چند بازی کج‌دار و مریز طی کردن، حالا می بینیم که تیم پولی برای سفر به کرمان و برگزاری دیدار بعدی تیم ندارد! در حالی که مالک و مدیرعاملی در تیم وجود ندارد محمد احمدزاده و بزرگان تیم همچون پژمان نوری و مازیار زارع تلاش خود را به کار بستند تا بتوانند هزینه سفر به کرمان و اقامتی یک شبه را تهیه کنند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که تنها می توانند 15 بازیکن را به همراه یک مربی به این سفر ببرند!

این موضوع همینجا تمام نمی شود چرا که بازی های لیگ یک به پایان نرسیده است! ملوانان بعد از این دیدار باید در انزلی به میدان بروند در دیدار دو هفته آینده خود باید راهی بوشهر شوند! شهری به مراتب دورتر از کرمان و سفری خسته کننده تر که به طبع زمان بیشتری برای استراحت می طلبد! ملوانان که در روزهای اخیر کمر همت بستند که بتوانند پولی برای سفر به کرمان جور کننده دو هفته آینده برای سفر به بوشهر چه کنند؟

این اتفاق البته برای اولین بار نیست که می افتد، همانطور که سرمربی تیم در روزهای گذشته گفت پیش از این نیز رسم بوده که سفرهای تیم با مبالغ شخصی پرداخت شده باشد و یا نفراتی نظیر نوری و زارع به تسویه حساب های تیم بپردازند. مانند هزینه هتل در خرمشهر که کاپیتان این تیم را دست به جیب کرد تا با پرداخت هزینه اجازه خروج تیم را بگیرد!

اتفاق جالب در این باره را در روزهای اخیر از برخی غیرمطلعین شنیده ایم که اصلا این تیم که به لیگ برتر صعود نخواهد کرد چرا به این بازی ها می رود و چرا نتیجه را به حریف واگذار نمی کند؟ آنها البته درباره قوانین بازی ها چیزی نمی دانند چرا که هر تیم در دو دیدار خود حاضر نشود باید یک دسته پایین تر سقوط کنند و قطعا به همین دلیل ملوانان با این رنج پولی جور می کنند تا خود را به سفرهای استانی برسانند.

با توجه به شرایط عجیبی که ملوانان دارند انزلی چی ها، گیلانی ها و ورزشی ها و غیر ورزشی ها باید به پیش بیایند. در حال حاضر هم البته کاری ریشه ای نمی توان برای این تیم کرد. تیمی که مالک و مدیرعاملی در کنار خود ندارد و اصلا باشگاهی دایر نیست باید توسط بسیار از مدعیان مدیریتی استان به صورت اضطراری پیش برده شود تا در زمان لازم درباره آن تصمیم گیری های لازم انجام شود. به یاد بیاوریم دو سال پیش که عنوان شده بود ملوانان به جای نفتی های تهران می توانند در لیگ برتر حضور داشته باشند. حجم مدیرانی که تمایل داشتند با برقراری جلساتی بدون سود، در نقش ناجی تیم قرار بگیرند و زمانی که هیچ کدام از آن جلسات کارساز نبود در چشم بر زدنی همه آنها غیب شدند. یکی دو نفر از همان مدیران می توانند حالا به سراغ تیم بیایند و ناجی آن لقب بگیرند. هرچند این را هم باید بدانیم که طی یکی دو سال آینده انتخاباتی همچون مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و شاید آن روزها برخی مدیران با توجه به نیازی که به رای مردم بندر دارند پا پیش بگذارند و نمایشی و کوتاه مدت هم که شده خود را دلسوز نشان دهند.


هر آنچه که هست هواداران متعصب ملوان باید این روزها را با حداکثر فشار ذهنی از سر بگذرانند و همه چیز را به قضا و قدر بسپارند تا ببینند چه پیش خواهد آمد؟ فعلا باید به تیمی نصفه و نیمه و آسیب دیده با ورزشگاهی لخت و بدون در و دیوار و باشگاهی سوت و کور و غم های تلمبار شده روی دل خود این روزها را بگذرانند. آنها باید بدانند تنها دلخوشی این روزها به تعصب و حمایت آنها بر می گردد، حمایتی که باعث می شود غیرت بین بازیکنان و مربیان و همه عوامل ملوانان دست به دست شود و با کمترین دریافتی ممکن همچنان در قالب قوی سپید بروند.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها