۱۰ هزار بسته لوازم خانگی بین سیل‌زدگان لرستان توزیع می‌شود

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، از توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی بین سیل زدگان لرستان خبر داد.

۱۰ هزار بسته لوازم خانگی بین سیل‌زدگان لرستان توزیع می‌شود

محمد مخبر ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه بر اساس اینکه در هفت استان درگیر سیل، هفت قرارگاه را ایجاد کردیم که یکی از آنها را در لرستان برقرار کرده‌ایم، اظهار داشت: تا کنون توزیع نزدیک دو هزار و ۵۰۰ تخته پتو، ۳۴ هزار بسته نان، ۶۵ هزار کنسرو، ۳۲ هزار بطری آب، ۱۰ هزار بسته خرما، ۱۰ هزار و ۵۰۰ غذای گرم، تجهیزات و… را در لرستان داشته‌ایم.

وی، بیان داشت: دو درمانگاه سیار را در استان مستقر کرده‌ایم و برای ۲۰ هزار نفر دارو تهیه کرده‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه امروز چند تصمیم مهم گرفته شد، افزود: حجم خانه‌هایی که اساس منزل آنها در پلدختر و معمولان از بین رفته است بسیار زیاد بود، به عنوان هدیه مقام معظم رهبری تصمیم بر این گرفته شد که ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی شامل یخچال، گاز، ظرف، موکت و… بوده در اولین فرصت که تهیه کنیم به استان ارسال خواهیم کرد.

مخبر، بیان داشت: به عنوان هدیه مقام معظم رهبری ۱۵ هزار بسته لوازم التحریر را تهیه خواهیم کرد و در بین دانش آموزان توزیع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ ایستگاه پمپاژ در سطح این شهرهای استان از بین رفته یا دچار مشکل شده است، گفت: قرار شد که سه میلیون تومان بلاعوض و هفت میلیون تومان وام قرض الحسنه برای این ایستگاه پمپاژها اختصاص پیدا کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ادامه داد: یک میلیارد تومان نیز در اختیار نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد قرار گرفته شد که به صورت موردی پرداخت کنند.

مخبر همچنین با اشاره به تعهد ایجاد سه هزار شغل اجتماع محور با مدل بنیاد برکت در لرستان یکی دیگر از اقدامات است، گفت: به محض اینکه شرایط محیا شود تیم‌های بنیاد برکت در استان مستقر خواهند شد و این تعداد شغل را به مردم استان معرفی خواهیم کرد.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها