ادبیات تروریست‌های حمله نیوزیلند به ادبیات سیاستمداران و رسانه‌های غربی شباهت دارد

سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با محکومیت شدید حمله تروریستی وحشیانه به مسجد کرایس چرچ در نیوزیلند، تاکید کرد که متأسفانه همچنان شاهد وقوع این گونه اقدامات هستیم.

ادبیات تروریست‌های حمله نیوزیلند به ادبیات سیاستمداران و رسانه‌های غربی شباهت دارد

اسحاق آل حبیب روز سه شنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: با توجه به سبوعیتی که در این اقدام مشاهده می‌شود، جمهوری اسلامی ایران این حمله تروریستی را به شدت محکوم می‌کند و عمیق‌ترین مراتب تسلیت و هم دردی خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز می‌کند.

وی همچنین با اشاره به ادبیات ضد مسلمانان که تروریست‌های کرایست چرچ نیوزیلند به کار برده‌اند، گفت: این ادبیات، شبیه گفتار نفرت‌آمیزی است که در رسانه‌های جمعی برخی کشورهای غربی که از سوی منابع قدرت و ثروت وابسته با سیاستمداران افراط گرا به وفور تولید می‌شود و طی چند دهه گذشته، این شبکه گسترده رسانه‌های تبلیغاتی نژادپرستی افزایش زیادی داشته‌اند که محیط خصمانه و توهین‌آمیزی را علیه مسلمانان و سایر اقلیت‌ها همچون مهاجران در کشورهای غربی ترویج می‌کنند.

آل حبیب تصریح کرد: در نتیجه، در سال‌های اخیر ما شاهد یک تحمل سیاسی در برابر ترویج خصومت و تبعیض و همچنین نفرت پراکنی علیه افراد متعلق به اقلیت‌های مذهبی به ویژه مسلمانان هستیم. ضروری است که مجرمان، سازمان دهندگان، سرمایه گذاران و حامیان این اعمال تروریستی که توسط اعضای گروه‌های نژادپرستانه و خودبرتر پندارها انجام می‌شود، پاسخگو باشند و به دست عدالت سپرده شوند.

وی ضمن استقبال از مواضع برخی سیاستمداران غربی که این واقعه را محکوم کرده‌اند از برخی مقامات این کشورها که اسلام ستیزی شامل منع استفاده از نمادهای اسلامی، روسری و مناره را تشویق می‌کنند مورد سرزنش قرارداد و گفت: برخی مقامات غربی برای پنهان کردن افراط گرایی اسلام هراسانه خود، گروه‌های تروریستی افراطی همچون داعش و القاعده را به عنوان مروجان اسلام معرفی می‌کنند، در حالی که در واقع، آنها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند؛ در حالی که آنها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

سفیر کشورمان همچنین از کشورهای جهان خواست تا موضع جمعی و قاطعانه‌ای را علیه صادرکنندگان ایدئولوژی‌های نفرت‌انگیز تکفیری اتخاذ کنند و در عین حال، گفت‌وگوی جدی برای یافتن راه‌ها و ابزارهایی برای مبارزه با اسلام هراسی، نفرت و تبعیض آغاز شود.

وی افزود: علاوه بر این برای شروع رویکردی نوآورانه و جامع که بتواند اقدامات عملی و مؤثر را برای مبارزه و حذف کامل این شرارت‌های ویرانگر بشری تقویت نموده و ارتقاء دهد، باید در دستور کار قرار بگیرد.

شایان ذکر است در این جلسه که با موضوع امحاء نژادپرستی، تبعیض نژادی و بیگانه هراسی برگزار شد، قطعنامه‌ای در محکومیت اقدام تروریستی مزبور که طی آن نزدیک به ۵۰ نمازگزار مسلمان کشته شدند، به تصویب رسید.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها