تلاش بانوان برای المپیکی شدن

تیم ملی فوتبال بانوان ایران امشب در اولین بازی از مرحله دوم مقدماتی المپیک 2020 توکیو در دوحه به مصاف تیم فلیپین می رود.

تلاش بانوان برای المپیکی شدن

مرحله دوم این بازی ها با حضور 12 تیم در سه گروه چهار تیمی برگزار می شود که از هر گروه یک تیم راهی دور نهایی بازی ها می شود و دور نهایی بازی ها هم با حضور 8 تیم برگزار می شود که 5 تیم دیگر از پیش برای حضور در دور نهایی انتخاب شده اند.

اما تیم ملی فوتبال بانوان ایران در حالی مهیای این بازی ها می شود که در جدیدترین رده بندی فیفا با شش پله سقوط در رده ۶۶ جهان قرار گرفت. در مرحله اول انتخابی المپیک، ایران با برتری قاطع برابر لبنان (۸ بر صفر) و تساوی مقابل هنگ کنگ به مرحله دوم صعود کرد. میانگین سنی تیم ایران ۲۴.۵ است و ما با یک تیم تقریبا جوان وارد این رقابت ها شدیم.

اما نگاهی می اندازیم به جدال دو تیم ایران و فلیپین در گذشته؛ دو تیم یک بار در سال ۲۰۱۳ با هم رو در رو شدند که حاصل آن باخت ایران بود. در مقابل فیلیپین با میانگین سنی ۲۵ سال در رده بندی جدید فیفا در رتبه ۷۴ قرار دارد. این تیم در مرحله اول انتخابی ۹ بر صفر سنگاپور و ۵ بر ۱ مغولستان را شکست داد و ۵ بر صفر از چین تایپه شکست خورد. نکته جالب در مورد فیلیپین حضور بازیکنان آمریکایی الاصل در لیست تیم ملی این کشور است. رسمی که از سال های دور در این تیم وجود داشت‌. تنها تقابل دو تیم مربوط به اردیبهشت ماه سال ۹۲ در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا به سرمربی گری هلنا کاستا بوده و نتیجه آن در زمان خودش هم باور نکردنی بود.ایران در چهار دقیقه ۳ گل از فیلیپین دریافت کرد تا با نتیجه ۶ بر صفر شکست خود را بپذیرد. زمانی که فریده شجاعی نائب رئیس فدراسیون فوتبال بود و علت این شکست را نبود ۹ بازیکن اصلی ایران خواند.

این بازی از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه حمد الکبیر برگزار خواهد شد. مربیگری تیم ملی فوتبال بانوان ایران بر عهده مریم آزمون است. حسین عبدی به عنوان مشاور فنی او را در هدایت این تیم یاری خواهد کرد. هم چنین شاهد حضور محمد حبیبی روی نیمکت به عنوان مشاور مربی دروازه بان ها هستیم.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها