گوشی هوشمند لنوو Z6 Pro با دوربین 100 مگاپیکسلی رویت شد!

به نظر می‌رسد که صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند برای باری دیگر به دنبال استفاده از لنز‌های دوربین قدرتمندتر است.

گوشی هوشمند لنوو Z6 Pro با دوربین 100 مگاپیکسلی رویت شد!

در گذشته شرکت نوکیا به استفاده از لنز‌های قدرتمند در پرچمداران خود معروف بود؛ حال به تازگی اطلاعاتی در خصوص گوشی Z6 Pro شرکت چینی لنوو منتشر شده است که در آن به استفاده از لنز قدرتمند 100 مگاپیکسلی اشاره شده است.

البته باید در نظر داشت که افزایش ارقام پیکسل‌ها به تنهایی موجب ثبت تصاویر با کیفیت نمی‌شود، بلکه در کنار این موضوع شرکت‌ها باید به فکر استفاده از سنسور‌های با کیفیت تر و برنامه‌های و رابط‌های کاربری بهینه تر باشند. بدون شک ترکیب نرم افزار و سنسور مناسب می‌تواند عملکرد بهتری را نسبت به افزایش پیکسل لنز دوربین‌ها به نمایش بگذارد. در این بین به نظر می‌رسد که شرکت لنوو مانند اکثر شرکت‌ها تصمیم گرفته است تا گوشی جدید Z6 Pro خود را به لنز قدرتمندتر با دقت 100 مگاپیکسل مجهز کند.

به تازگی پوستر تبلیغاتی از گوشی Z6 Pro لنوو منتشر شده است که در آن به لنز قدرتمند 100 مگاپیکسلی و قابلیت ویژه "Hyper Vision Camera" اشاره شده است؛ همچنین به گفته برخی از منابع معتبر، این گوشی به احتمال بسیار زیاد اواسط ماه ژوئن برابر با اواخر خرداد ماه به بازار عرضه می‌شود. به گفته یکی از مقامات شرکت لنوو،‌ Z6 Pro اولین گوشی دنیا با لنز قدرتمند 100 مگاپیکسلی و قابلیت Hyper Vision Camera خواهد بود.

تا این لحظه اطلاعات چندانی در مورد لنز 100 مگاپیکسلی گوشی Z6 Pro لنوو منتشر نشده است، اما برخی از منابع معتبر معتقدند که لنوو برای دستیابی به دقت 100 مگاپیکسل در لنز دوربین Z6 Pro از تکنیک 1یکسل باینینگ برای افزایش تعداد پیکسل‌ها استفاده کرده است. از طرفی باید در نظر داشت که حجم عکس‌های گرفته شده با دوربین 100 مگاپیکسلی بسیار بالا خواهد بود و لنوو باید به دنبال روش‌های فشرده سازی ویژه‌ای برای کاهش حجم عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی باشد. همچنین به گفته منابع معتبر، این گوشی برای قدرت پردازشی به تراشه اسنپ دراگون 855 به همراه حافظه رم 12 گیگابایتی مجهز شده است.

منبع: شهر سخت افزار

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها