جدیدترین وضعیت فرودگاه‌های مناطق سیل‌زده

جدیدترین وضعیت فرودگاه‌های کشور به ویژه در مناطق سیل‌زده تشریح و اعلام شد که همگی عملیاتی هستند و امکان پرواز و فرود هواپیما و هلی‌کوپتر برقرار است.

جدیدترین وضعیت فرودگاه‌های مناطق سیل‌زده

در حالیکه روز گذشته به دلیل وقوع سیل و ورود آب به فرودگاه خرم‌آباد شاهد بسته شدن باند فرودگاه بودیم، اما امروز (سه‌شنبه) با پاکسازی باند، این فرودگاه عملیاتی شده و امکان پرواز و فرود هواپیما و هلی کوپتر برقرار است.

در این رابطه رضا جعفرزاده - مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری - از عملیاتی شدن فرودگاه‌های مناطق سیل زده خبر داد و اظهار کرد: با توجه به وضعیت بد جوی و سیل زده در روز گذشته (دوشنبه) در بسیاری از استان‌ها به خصوص در استان لرستان و برخی از فرودگاه‌های غرب و شمال کشور ۱۲ پرواز از تهران به مناطقی همچون کرمانشاه، سنندج، خوی، خرم آباد، تبریز، ایلام، رشت، دزفول، اهواز و رامسر کنسل شد.

به گفته وی در حال حاضر فرودگاه خرم‌آباد عملیاتی شده است.

حسین اسفندیاری - قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران - نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد که تمام فرودگاه‌های کشور در حال حاضر عملیاتی هستند و مشکلی برای انجام پرواز هواپیما و هلی کوپتر وجود ندارد.

گفتنی است روز گذشته با توجه به این‌که وقوع سیل در کنار فرودگاه خرم‌آباد رخ داد متأسفانه نتوانستند مانع از ورود آب به فرودگاه شوند و مسیر سیل را مهار کنند. بنابراین آب تا ارتفاع ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متری روی باند فرودگاه قرار گرفت و باند فرودگاه خرم‌آباد ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متر زیرآب رفت.

در این شرایط از مسافران درخواست می‌شود، قبل از عزیمت به فرودگاه‌ها از وضعیت پروازها با شماره تلفن‌های ۴۴۶۶۵۵۱۹ و ۱۹۹ اطلاع یابند.

علاوه بر این به شرکت‌های هواپیمایی توصیه شده هرگونه تأخیر پروازی و مشکلات احتمالی را به مسافران خود اطلاع دهند.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها