بیماری مرگباری که با مصرف سیر اطراف شما پرسه نخواهد زد

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، خوردن سبزیجات آلیومی ریسک بروز یک بیماری مرگبار را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

بیماری مرگباری که با مصرف سیر اطراف شما پرسه نخواهد زد

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، خوردن سبزیجات آلیومی که شامل سبزیجاتی مانند سیر، پیازچه، تره فرنگی و موسیر می‌شود ریسک بروز سرطان روده را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

محققان با تحت بررسی قرار دادن ۸۳۳ نفر در اولین بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی چین در شهر شنیانگ استان لیائونینگ دریافتند، هر چقدر مصرف سبزیجات آلیومی بیشتر باشد، میزان حفاظت در مقابل سرطان روده بزرگ بیشتر خواهد بود.

این پژوهش که توسط محققان چینی صورت گرفته تأکید می‌کند، مصرف میزان بالا سبزیجات آلیومی ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۷۹ درصد کاهش می‌دهد.

دانشمندان گزارش دادند که در شمال شرقی چین، کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در هر دو گروه مردان و زنان که مصرف سبزیجات بالاتری دارند مشاهده شده است.

پژوهشگران توصیه می‌کنند، همه افراد روزانه ۵۰ گرم از سبزیجات آلیومی استفاده کنند تا ریسک بروز بیماری‌های مختلف در خود را کاهش دهند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، سرطان روده بزرگ یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در سراسر جهان است. بطوری‌که در سال ۲۰۱۸، بیش از یکی میلیون و ۸۰ هزار مورد ابتلا به این سرطان و ۸۶۲ هزار مرگ ناشی از این سرطان در جهان وجود داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها