آماده باش ۱۰ هزار نیروی خدمات شهری و آتش‌نشانی در سطح شهر تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی ۱۰ هزار نیروی خدمات شهری و آتش‌نشانی برای مقابله با هر گونه آبگرفتگی و سیلاب احتمالی در سطح شهر تهران خبر داد.

آماده باش ۱۰ هزار نیروی خدمات شهری و آتش‌نشانی در سطح شهر تهران

مجتبی یزدانی در تشریح آخرین وضعیت شهر تهران پس از بارش روز گذشته و تمهیدات برای ساعات آینده با توجه به پیش‌بینی افزایش شدت بارش‌ها گفت: مجموعا در حال حاضر ۱۰ هزار نفر نیرو در سطح شهر تهران در حالت آماده‌باش هستند که این نیروها شامل نیروهای آتش‌نشانی و خدمات شهری مناطق ۲۲‌گانه می‌شوند.

وی افزود: عصر روز گذشته جلسه‌ای با حضور دفتر شهردار تهران، معاونین عمران و خدمات شهری و عوامل زیرمجموعه معاونت خدمات شهری تشکیل شد و موضوعات مختلف در حوزه جلوگیری از آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در سطح شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. خوشبختانه در حال حاضر مشکل حادی در شهر تهران نداریم و نیروهای مناطق ۲۲‌گانه، شهرداران مناطق و سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها و معاونت‌ها در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ دستگاه لودر، ۴۲ دستگاه بابکت، ۸۶ دستگاه کمپرسی، ۱۱ دستگاه چرثقیل، ۱۰ دستگاه بیل مکانیکی، پنج دستگاه نیسان بالابر، سه دستگاه مکنده، ۱۳ دستگاه بیل‌بابکو به همراه ۱۰ هزار نفر از نیروهای خدمات‌شهری در آماده‌باش کامل هستند و در ۱۰ ایستگاه خدمات شهری در سطح شهر تهران پراکنده شدند تا اقدامات لازم را با توجه به افزایش بارش‌ها در بعد از ظهر انجام دهند.

وی تاکید کرد: از روز گذشته تا ۱۵ دقیقه قبل از انتشار این خبر تمامی روددره‌های جمشیدیه، فیضیه، خرگوش‌دره، دارآباد، سازمان آب، میانرود، کن، صادقیه، مسیل باختر، مسیل کن و ابوذر در مناطق مختلف هر دو ساعت یکبار توسط عوامل مستقر در مسیر گزارش وضعیت این محدوده‌ها دریافت می‌شود تا در صورت بروز مشکل عوامل خدمات شهری در محدوده حاضر شوند که خوشبختانه تاکنون مشکلی نداشته‌ایم. در حقیقت تمامی روددره‌های شهر تهران در کنترل کامل قرار گرفته‌اند.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به همکاری ادارات و ارگان‌های مختلف در سطح شهر تهران، ادامه داد: اداره هواشناسی هر یک ساعت با ما در ارتباط است و علاوه بر اطلاعاتی که به صورت عمومی از رسانه‌ها منتشر می‌شود جزییات وضعیت هوا را در ارتباطی نزدیک در اختیار قرار می‌دهد.

یزدانی افزود: در حال حاضر شش دستگاه بیل مکانیکی، پنج دستگاه مینی‌لودر، پنج دستگاه بیل‌بابکو، ۱۰ دستگاه ماشین نجات سنگین، ۳۰۰ دستگاه برش، ۱۶۰ دستگاه موتور برق، ۳۰۰ دستگاه خودروی پمپ‌دار، ۲۱ دستگاه چرثقیل، شش دستگاه الکتروپمپ با db ۵۰۰۰ لیتر، ۹۰ دستگاه موتور پمپ با db ۲۰۰۰ لیتر، ۱۵۰ دستگاه پمپ‌های کفکش و شش دستگاه لودر به همراه ۳۰۰۰ نفر از نیروهای آتش‌نشانی در سطح شهر تهران به صورت آماده‌باش، آماده ارائه‌ی خدمات به شهروندان هستند. همچنین ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی در آماده باش قرار گرفتند و به آنها اعلام شده به جز تعداد ماشین‌های مورد نیاز برای اضطرار که در داخل ایستگاه‌ها قرار می‌گیرند مابقی نیروها و تجهیزات در سطح شهر تهران مشغول گشت‌زنی باشند.

وی ادامه داد: شهرداران مناطق، نواحی و معاونین خدمات شهری در مراکز کنترل قرار گرفته‌اند و به صورت پیوسته علاوه بر بازدیدهای میدانی شرایط منطقه‌ای خود را رصد می‌کنند تا انشاالله مشکلی پیش نیاید. در حال حاضر مشکل حادی نداریم و امیدواریم با همین روال پیش رویم و بعد از ظهر نیز که پیش‌بینی افزایش شدت بارش را داریم مشکل خاصی نداشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به پیگیری‌های شهردار تهران برای آمادگی مقابله با سیلاب و آبگرفتگی در سطح شهر تهران، گفت: با فرمانداری‌های تهران، ری و شمیرانات هماهنگ هستیم و استاندار تهران و معاون عمرانی استانداری تهران نیز توصیه‌هایی داشتند که در حال انجام آنها هستیم به این ترتیب برای بعد از ظهر برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته تا مشکل خاصی پیش نیاید.

یزدانی در خصوص اعمال محدودیت‌ها در تردد و حضور شهروندان در بوستان‌های سطح شهر تهران، اظهار کرد: بوستان‌های جوانمردان، نهج‌البلاغه و گفت‌وگو محدودیت تردد در آنها اعلام شده و از مردم درخواست می‌کنیم که تا اطلاع ثانوی به این بوستان‌ها نروند. همچنین رستوران‌ها و اماکن تفریحی دربند و درکه توسط ستاد مدیریت بحران ابلاغ شده که تا عصر امروز فعالیت نداشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

وی تاکید کرد: باید از همدلی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداری و فرمانداری‌های تهران، ری و شمیرانات و دستگاه‌های اجرایی همچون آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، هلال‌احمر، اورژانس و ... بابت ایجاد هماهنگی‌های مناسب قدردانی کنم.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها